همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال عراق در واکنش به مخالفت سعودی‌ها با برگزاری بازی دو تیم در انتخابی جام ملت‌های آسیا در ایران گفت که موضوع تعیین میزبان هیچ ربطی به عربستان ندارد.

AFC Logo

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال عراق در حالی در انتخابی جام ملت‌های آسیا به میدان می‌رود که فیفا هنوز اجازه برگزاری بازی‌های خانگی این تیم را در بغداد و دیگر شهرهای عراق نداده است. فدراسیون فوتبال عراق قصد دارد همچون سوریه بازی‌های خانگی خود را در ایران برگزار کند. عربستان سعودی که در انتخابی جام ملت‌های آسیا با عراق هم‌گروه است، مخالف برگزاری بازی با عراق در ایران است.

کامل زغیر، از اعضای فدراسیون فوتبال عراق گفت که برگزاری بازی‌های خانگی این تیم در هر کشوری که باشد، هیچ ربطی به عربستان ندارد. او گفت: این‌که بازی‌های ما در ایران یا هر کشور دیگری برگزار شود، ربطی به عربستان ندارد. این کنفدراسیون فوتبال آسیاست که باید مکان برگزاری بازی‌های ما را مشخص کند و اعتراض دیگر کشورها معنایی دارد. عراق این حق را دارد که کشور مورد علاقه خود برای میزبانی بازی‌های خانگی‌اش را مشخص کند. امیدوارم آنچه درباره مخالفت عربستان به برگزاری بازی‌های خانگی ما در ایران به گوش می‌رسد، درست نباشد.

این عضو فدراسیون فوتبال عراق درباره مخالفت امارات با میزبانی بازی‌های عراق در دبی این‌ گونه پاسخ داد: امارات با میزبانی بازی ما با عربستان مخالفت نکرده و هیچ نامه‌ای از آنها به دست ما نرسیده است. ما به خاطر حضور زیاد عراقی‌ها در اهواز و امکان تردد آسان از عراق به این شهر ایران تصمیم گرفتیم ورزشگاه غدیر اهواز را به عنوان میزبان انتخاب کنیم.

عراق در سومین بازی خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا اواسط اکتبر به مصاف تیم ملی عربستان می‌رود. در این گروه عربستان با شش امتیاز صدرنشین است. عراق و چین هم با سه امتیاز در رده‌های بعدی هستند. اندونزی تنها تیم بدون امتیازاین گروه است.

چندی پیش فدراسیون فوتبال ایران با برگزاری بازی‌های خانگی تیم ملی فوتبال سوریه در تهران موافقت کرد و بازی اخیر این تیم در انتخابی جام ملت‌های آسیا برابر اردن به میزبانی ایران برگزار شد؛ این در حالی است که بازی‌های تیم ملی عراق به میزبانی قطر برگزار شده است.

 

کد خبر 228913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز