سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدید‌ترین نظر‌سنجی موسسه Pew که به صورت سالانه برگزار می‌شود، امسال آماری از میزان دسترسی به اینترنت در ایالات متحده را مورد بررسی قرار داده‌ و دریافته که مردان جوان سفید‌پوست تحصیل‌کرده و پولدار اکثریت این کاربران را تشکیل می‌دهند.

براساس گزارش پاپ ساینس، این گزارش جدید افرادی که به اینترنت دسترسی دارند و ندارند، کاربران اسمارت‌فون‌ها، کاربران اینترنت دیال‌آپ و موضوعاتی از این قبیل را مورد بررسی قرار داده‌است.

نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که بیشتر کاربران اینترنت پرسرعت در آمریکا را مردان جوان 18 تا 29 ساله سفید‌پوست و ثروتمند با درآمد سالانه 75 هزار دلار، تحصیل کرده و ساکن اطراف شهرها تشکیل می‌دهند. با خارج شدن از این محدوده میزان استفاده از اینترنت پرسرعت در آمریکا کاهش پیدا می‌کند.

زنان تنها درصد بسیار کمی کمتر از مردها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند اما از هر سه نفر دیپلمه،‌تنها یک نفر به اینترنت سریع دسترسی دارند،‌درحالی که 89 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از کاربران اینترنت پرسرعت هستند. درآمد و سن از دیگر بخش هایی هستند که برروی آمار کاربران اینترنت پرسرعت اثرگذارند. افراد بالای 65 سال و افرادی که درآمدی کمتر از 30 هزار دلار دارند احتمال بسیار کمی دارد که به پهنای باند دسترسی داشته‌باشند.

براساس این گزارش درصد استفاده از پهنای باند در آمریکا از سال 2000 و از کمتر از سه درصد به 70 درصد در سال 2013 رسیده است. همچنین میزان استفاده از اینترنت دیال‌آپ از 34 درصد در سال 2000 به کمتر از سه درصد در سال جاری رسیده‌است.

کد خبر 228750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز