همشهری آنلاین: وزیر خارجه روسیه با حمایت از تحقیق سازمان ملل در مورد صحت گزارش‌های منتشر شده در مورد سوریه، در مورد تکرار اشتباهات پیشین غرب در این کشور و پیامدهای وخیم هر گونه ماجراجویی نظامی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره،"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو هشدار داد هر گونه اقدام نظامی در سوریه عواقب وخیمی دارد. وی با بیان اینکه کشورش از تحقیقات بازرسان سازمان ملل در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه حمایت می کند تاکید کرد نتایج این تحقیقات باید در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد.

به گفته این مقام روس، تدابیری که دولت سوریه اتخاذ کرد سبب شد که وضعیت برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در دمشق توسط سازمان ملل مهیا شود. لاوروف افزود: ابعاد مختلف عملیات نظامی در حومه دمشق باید مورد بررسی قرار گیرد. باید دید دولت اسد تحت چه شرایطی بوده است و آیا استفاده از بمب شیمیایی از سوی دمشق بوده است یا نه.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: مخالفان سوریه علاقه ای به گفتگو ندارند و این کاملا روشن است. وی با بیان اینکه محافل غربی به دنبال به بن بست رساندن نشست ژنو و تغییر نظام در سوریه به زور هستندبه کسانی که به دنبال کارشکنی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه هستند، هشدار داد.

لاوروف با رد اتهامات وارده به دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی یادآور شد تمام این اتهامات بدون مدرک و دلیل است. وی با اشاره به حملات نظامی کشورهای غربی به عراق و لیبی گفت غرب اشتباهات گذشته اش را در سوریه تکرار نکند.

وی با رد هر گونه مداخله نظامی در سوریه افزود: ما باید پیام هماهنگی را در این خصوص که جایگزینی برای نشست ژنو 2 وجود ندارد، بفرستیم. برخی به دنبال زمینه سازی و تحریک برای اقدام نظامی علیه سوریه هستند، اما این اقدام مشکلات را بیشتر می کند. لاوروف در پایان بر لزوم برگزاری نشست ژنو 2 و یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود چه کسانی در کنفرانس ژنو2 شرکت خواهند کرد.

کد خبر 228669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز