همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت آخرین وضعیت تفکیک دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران را بیان کرد.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی در حاشیه آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران، اظهار کرد:‌ از دیوان عدالت اداری نامه جدیدی به دست ما نرسیده است و نامه‌ای که در ابتدا از طرف دیوان عدالت اداری به وزارت بهداشت رسید، در خصوص مباحث مالی بود.

وی ادامه داد: پس از دریافت نامه دیوان عدالت اداری، تمام امور مالی مربوط به دانشگاه ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در جلسه شورای انقلاب فرهنگی که یک ماه پیش تشکیل شد، انتزاع و ادغام از اختیارات وزارت‌ علوم و بهداشت شناخته شد، تصریح کرد: در آن جلسه با اشاره به این نکته انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران قانونی تشخیص داده شد، چرا که هم‌اکنون در وزارت علوم نیز ادغام دو دانشگاه عباسپور و شهید بهشتی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: شکایت شخصی نیز که در دیوان عدالت اداری مطرح شده بود، همچنان مطرح است و در این خصوص هیات عمومی دیوان عدالت اداری باید نظر بدهد.

عین‌اللهی تاکید کرد:‌ اینکه آیا هیات عمومی می‌تواند به مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی وارد شود، بحثی حقوقی است که معاونت حقوقی وزارت بهداشت و همچنین حقوقدانان قوه‌قضاییه در این خصوص فعال هستند و تصمیم نهایی را اعلام می‌کنند.

کد خبر 228641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز