همشهری آنلاین: معاون نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طرح موضوع ادغام یا انتزاع دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران، گفت: این موضوع در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و هیات نظارت و بازرسی شورا نتایج بررسی‌های تفصیلی خود درخصوص این موضوع را به صحن شورای عالی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر بابک نگاهداری درباره طرح موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیشنهاد شد که کمیته‌ای متشکل از برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و طرفین موضوع تشکیل شود. همچنین هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد که بررسی‌های بیشتر و تصمیم‌گیری درخصوص تداوم ادغام یا انتزاع و ابعاد موضوع در حوزه‌های مختلف ساختاری، امکانات و نیروهای انسانی، هیات علمی و دانشجویان، از طریق کمیته منتخب با مداقه بیشتر صورت گیرد.

نگاهداری با بیان اینکه پس از ارائه این گزارش، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث و تبادل نظر درباره این موضوع پرداختند، گفت: در نهایت این پیشنهاد از سوی رییس جمهور به رأی گذاشته شد که رأی کافی را کسب نکرد.

معاون نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دوم این بود که نیازی به طرح این موضوع در شورای عالی و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع ادغام یا انتزاع دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران نیست و این مسئله باید در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در چارچوب قوانین موجود کشور و مراجع ذی‌ربط پیگیری و رسیدگی شود.

نگاهداری تصریح کرد: این پیشنهاد با اقبال اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه شد و رأی کافی را کسب کرد.

کد خبر 223634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز