تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در زمستان سال گذشته نشان می‌دهد که در شهر تهران، نسبت به زمستان سال۹۰، کاهش ۵۳.۱درصدی رخ داده است.

housing

این آمارها نشان می‌دهد که در نیمه‌دوم سال‌جاری با کاهش عرضه مسکن در تهران نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.
به گزارش همشهری، براساس اعلام مرکز آمار ایران در زمستان سال۱۳۹۱ تعداد ۶۴هزارو۳۰۵ پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌های کشور صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 38.6درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه در سال۹۰ حدود4.8درصد کاهش داشته است. این در حالی است که در شهر تهران در زمستان سال۹۱، تعداد 3هزارو۹۷۸ پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به فصل قبل از آن حدود 16.4درصد کاهش داشته است.

تعداد پروانه‌های شهر تهران حدود 6.2درصد از کل پروانه‌های ساختمانی کشور را تشکیل می‌دهد.مجموع مساحت زیربنای تعیین شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در زمستان سال۱۳۹۱ بالغ بر 7504.9 هزار مترمربع بوده است که نسبت به پاییز همان سال حدود 22.3درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه در سال ۹۰ حدود 23.2درصد کاهش داشته است. تعداد این پروانه‌ها نسبت به تعداد واحدهای مسکونی نیز نشان می‌دهد که در زمستان91 نسبت به زمستان90 در شهر تهران کاهش 38درصدی رقم خورده است.

کد خبر 228379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز