گروه اقتصادی - رضا کربلایی: امروز دولت کارگروه ویژه‌ای تعیین می‌کند و مأمور خواهد کرد تا ظرف ۱۵روز تمامی موانع پیش روی اقتصاد ایران شناسایی شود و برای رفع آن راهکار ارائه دهد. این خبر را حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیروز اعلام کرد؛ خبری که نشان از تدارک گسترده دولت برای تحقق وعده آرام‌سازی نوسان قیمت‌ها و ثبات بخشیدن به بازار و تولید دارد.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه این هفته هیأت دولت (امروز)، دولت کارگروهی مشخص می‌کند که ظرف 15روز تمام موانعی را که در راه رونق اقتصادی، اشتغال، راه‌اندازی بنگا‌ه‌های کوچک و بزرگ و تحرک اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی، ‌خدمات وجود دارد شناسایی کند و راهکارهای مناسب برای رفع این موانع را ارائه دهد تا در جلسات بعدی هیأت دولت مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: در هفته گذشته در 2جلسه هیأت دولت همه اقدامات لازم برای تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال برای کشور انجام شده است و مردم در این زمینه می‌توانند کاملا آسوده‌خاطر باشند.

وعده 100روزه را محقق می‌کنیم

رئیس‌جمهور با تأیید قرارگرفتن اقتصاد ایران در شرایط رکود تورمی تصریح کرد: برای حل معضلات اقتصادی پیچیدگی‌هایی پیش روی دولت قرار دارد، اما به مردم وعده می‌دهیم که طبق وعده‌های قبلی، حتما طی 100روز اول یا کوتاه‌تر، اقدامات ضروری و فوری در این زمینه انجام دهیم و نتیجه کار را به مردم بگوییم.

به گزارش همشهری، پیش از این برخی اعضای هیأت دولت بخشی از برنامه‌های 100روز نخست فعالیت دولت یازدهم را اعلام کردند به‌نحوی که دولت مصمم است از یک سو با ارائه اصلاحیه لایحه بودجه92 کسری دخل و خرج سال‌جاری را جبران کند و از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت هم وعده داده تا مانع افزایش قیمت کالاهای اساسی شود و کالاهای ضروری انباشت‌شده در گمرکات کشور سریع‌تر ترخیص شود. یکی از رویکردهای دولت یازدهم برای ثبات قیمت کالاهای پرمصرف اساسی با تخصیص ارز کمتر از نرخ رسمی آن یعنی بر مبنای دلار 1226تومان است؛ هرچند این راهکار کوتاه‌مدت خواهد بود.

خبر دیگر اینکه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی از آمادگی این معاونت برای اجرای طرح ۱۰۰روزه دولت خبر داد و گفت: ‌ذخایر کالاهای اساسی شامل مواد پروتئینی مثل گوشت، مرغ و برنج، ‌روغن و کالاهای دیگر به میزان کافی جهت عرضه آماده است.

کد خبر 228375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز