شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۳
۰ نفر

۲روز پس از شروع به‌کار رسمی محمدعلی نجفی به‌عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کشور در دولت جدید، وی سرزده به موزه ملی ایران به‌عنوان موزه مادر و یکی از مهم‌ترین موزه‌های کشور رفت تا براساس آنچه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد تعدادی از مراکز این سازمان برای بازدید به روی رئیس جدید گشوده شود.

موزه ملی ایران


محمدعلی نجفی با حضور در پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی به سرکشی از تاسیسات این پژوهشگاه شامل آزمایشگاه‌ها، کتابخانه، انبارها و... اقدام کرد. معاون رئیس‌جمهور حین بازدید از انبارهای پژوهشگاه، در جریان نقل و انتقال 47هزار عنوان کتاب و مجله از تهران به شیراز و بازگشت مجدد به تهران قرار گرفت و با توضیحات یکی از مسئولین کتابخانه که آسیب‌های وارده به منابع علمی را در جریان این جا به جایی تشریح می‌کرد از مخزن کتابخانه نیز دیدن کرد.

محمدعلی نجفی سپس به بازدید از بخش‌های مختلف موزه ملی ایران پرداخت. فیروزه سپیدنامه، رئیس کنونی موزه ایران باستان نیز در این بازدید با اشاره به نیاز فوری بخش فوقانی موزه ایران باستان به بازسازی، به گنجینه ارزشمند موزه هنرهای اسلامی اشاره کرد و از تقاضاهای بازدیدکنندگان برای امکان بازدید از آثار آن خبر داد. نجفی برای بازدید از گنجینه موزه ابراز تمایل کرد که به‌دلیل عدم‌حضور امنای اموال میسر نشد.

کد خبر 228250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز