چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان که زندگی خود را در بن‌بست می دید نقشه سرقت خونین را طراحی کرد.

26 خرداد ماه گذشته وقتی جسد مردی که با ضربات چاقو از پای درآمده بود، درکیلومتر 60 جاده قم –تهران کشف شد، کارآگاهان اداره 10 آگاهی – ویژه بررسی پرونده های قتل – تحقیقات خود را آغاز کرده و در بررسی ها دریافتند قربانی 25 ساله به نام اسدالله 4 روز قبل از کشف جسد، با خودروی سمند خود از قم به سمت پایتخت حرکت کرده اما از آن به بعد دیگر از وی خبری نبوده و خودرویش به سرقت رفته است.

با مشخص شدن هویت مقتول، تلاش ویژه برای شناسایی عاملان جنایت که خودروی وی را به سرقت برده بودند آغاز شد، و مشخصات خودرو در اختیار گشت‌های پلیس کشور قرار گرفت. اما در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان بی نتیجه مانده بود، با گذشت یکسال از جنایت، هفته گذشته کارآگاهان توانستند ردی از خودروی مسروقه مقتول در جیرفت بدست آورند.

با دستگیری سرنشین جوان خودرو وی مدعی شد خودرو را10 روز قبل از 2 جوان تهرانی در  مقابل900 هزارتومان گرفته است و قرار بوده  وقتی  این دو جوان مدارک را به وی تحویل دادند بقیه پول را پرداخت کند اما دیگر از آنها خبری نشده بود.

با این سرنخ، دستگیری دو مرد جوان در دستور کار قرار گرفت و سرانجام  روز گذشته مخفیگاه آنها در شهرری شناسایی شده و دو مرد جوان به نام محمد و محسن دستگیر شدند.

 در بازجویی از مردان جوان یکی از  آنها  با  اعتراف به قتل اسدالله با همدستی دوستش در توضیح ماجرا گفت : چند روز قبل از وقوع جنایت مهدی در پی دعوا با خانواده اش به خانه ما آمد و گفت که دیگر به بن بست رسیده است.

او  پیشنهاد داد برای رهایی ازاین شرایط،یک خودروی سواری به مقصد قم کرایه کنیم و بعد از قتل راننده در مسیر با سرقت خودرویش به جیرفت و خانه یکی از اقوام وی برویم.

 با قبول پیشنهاد محمد خودروی سمند مقتول را از تهران به سمت قم به صورت دربستی کرایه کردیم و او را دریک منطقه خلوت غافلگیر کرده وبه قتل رساندیم.بعداز سرقت خودروی مقتول، به جیرفت رفتیم ، مدتی در آن شهر مخفی بودیم پس از آن با فروش خودرو به تهران آمدیم که راز جنایت فاش شده وبازداشت شدیم.

کد خبر 22796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز