سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: صبحانه نخوردن احتمال مشکلاتی مانند چاقی مفرط، فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیابت را بالا می‌برد و تمام این عوامل نیز احتمال سکته‌ی قلبی را بالا می‌برد.

آگر قلبت را دوست داری صبحانه بخور

اگر شما هم عادت دارید بدون خوردن صبحانه از خانه بیرون بزنید بدانید که نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد آقایانی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر در معرض سکته‌ی قلبی قرار می‌گیرند.

محققان آمریکایی روی 26902 مرد اروپایی بین 45 تا 82 بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که صرف‌نظر کردن از صبحانه خطر سکته‌ی قلبی یا مرگ و میر ناشی از نارسایی عروق کورونری را به میزان 27 درصد بالا می‌برد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه صبحانه نخوردن احتمال مشکلاتی مانند چاقی مفرط، فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیابت را بالا می‌برد و تمام این عوامل نیز احتمال سکته‌ی قلبی را بالا می‌برد.

محققان با بررسی پرسش‌نامه‌هایی که شرکت‌کننده‌های این پژوهش بین سال‌های 1992 و 2008 پر کرده بودند مشاهده کردند آقایانی که از خوردن صبحانه صرف‌نظر می‌کنند اغلب سیگاری هستند، فعالیت بدنی کمی دارند و الکل بیشتری هم مصرف می‌کنند. تمام این عوامل نیز مزید بر علت شده و احتمال سکته‌ی قلبی را بالا می‌برد.

حتی اگر میل به صبحانه ندارید از این به بعد یک تلاش کوچکی بکنید. یعنی اینکه یک واحد میوه یا یک مشت آجیل میل کنید. مصرف صبحانه یکی از سالم‌ترین روش‌ها برای تامین انرژی بدن و دریافت مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، گلوسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. توصیه می‌کنیم یک مشت آجیل و میوه‌ی خردشده را به غلات صبحانه اضافه کرده و میل کنید.

منبع: تبیان

کد خبر 227836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز