دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

آنها که قفس را بی‌‌پرنده زیبا می‌بینند، باورشان بر این است که سراغ زیبایی هوبره یا گام‌های معلق لک‌لک را فقط می‌توان از دشت و جنگل و دریاچه گرفت.

پارک بوجاق

برای این دسته از گردشگر‌ها مناطق محافظت‌شده‌ای مانند پارک ملی بوجاق محل بکری است که می‌توان پرنده‌هایی را که دست هیچ شکارچی‌ای به آنها نمی‌رسد، آنجا دید؛ پرنده‌هایی مانند قوی‌گنگ، اردک‌سرحنایی، درنا، غاز، گیلار، چنگر، فلامینگو و پرستوی‌دریایی که در کنار گیاهانی مانند نیلوفر‌آبی، آزولا‌آلاله و توسکا زندگی می‌کنند.

239گونه از پرنده‌های مهاجر هر سال در روز‌های آخر تابستان و برخی نیز در ابتدای پاییز وارد این منطقه زیبا می‌شوند.پارک ملی‌ بوجاق که مساحتی بالغ بر۳۲۵۰ هکتار دارد، در استان گیلان و در شمال‌شرقی شهرستان رشت قرار گرفته و از ویژگی‌های آن می‌توان به عبور رودخانه سفید‌رود از آن اشاره کرد.

این پارک اکوسیستم وسیع، پرنده‌های آبزی، کنارآبزی و خشک‌زی را در خود جای داده که این امر موجب حضور گردشگران علاقه‌مند به طبیعت در پارک بوجاق و باعث رونق اکوتوریسم گردشگری طبیعی در این منطقه شده است.پیداکردن مسیر نیز آنچنان سخت نیست. منطقه یا‌دشده به وسیله جاده‌های حسن‌رود به زیباکنار، لشت‌نشاء به زیباکنار و نیز از راه جاده خاکی زیباکنار که در جوار رودخانه اشمک قرار دارد و مسیرهای خاکی دیگر قابل دسترسی برای بازدیدکنندگان و پژوهشگران است.

کد خبر 227754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز