یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

این روز‌ها برخی گردشگر‌ها برای درمان بیماری‌های پوستی، گوارشی و گاهی کاهش استرس‌های خود‌ به جای مطب پزشک راهی شهر گیوی می‌شوند.

آبگرم

آنها به پشتوانه تأیید پزشک تنی به آبگرم این شهر زیبا می‌زنند و گاهی با تنی‌سالم به خانه بازمی‌گردند.آبگرم گیوی در حدود ۵‌کیلومتری شهر گیوی کنار جاده اردبیل - خلخال در بالای کوه قرار دارد و با توجه به اینکه رودخانه زیبای گیوی‌چای و باغ‌های دو‌طرف رودخانه نیز در مسیر این جاده و در پایین دست آبگرم قرار دارد، می‌توان از مشاهده آنها لذت برد.

این آبگرم در ارتفاع ۱۷۲۰ متری از سطح دریا واقع شده و میزان آبدهی آن ۲‌لیتر در ثانیه و دمای آب ۵۲ درجه سانتی‌گراد است.
علم پزشکی تأیید می‌کند که ایسی‌سو (آبگرم گیوی) برای معالجه امراض پوستی و مفصلی مانند رماتیسم و درد مفاصل مفید است.
آبگرم یاد‌شده از برخورد با رشته‌های آهکی و توده‌آذرین به‌وجود آمده و بنابراین در بهبود بیماری‌های اعصاب، متابولیکی، پوستی و گوارشی نیز مؤثر ‌است.

منطقه خلخال شامل 2شهرستان خلخال و کوثر است. در این دو شهرستان در مجموع ۵ آبگرم معدنی شناسایی شده است که 2چشمه به نام‌های ایسی‌سو (آبگرم گیوی) و داش‌حمام در شهرستان کوثر و ۳ چشمه به نام‌های آبگرم گرمخانه و آبگرم خوشنامه و آبگرم تیل در شهرستان خلخال قرار دارند. این آبگرم که یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی در سرزمین گیوی به شمار می‌رود همه ساله مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و گردشگران خارجی را به‌خود جلب می‌کند و بنابراین با توجه به خنکای هوای منطقه‌ای که این آبگرم در آن قرار دارد نباید وقت را برای این سفر چند منظوره تلف کرد.

کد خبر 228547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز