شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلبوم "بدرقه" مهدی عباسی، عصر جمعه ۲۵ مردادماه در گالری راس برج میلاد رونمایی شد.

ترانه

به گزارش همشهری آنلاین، آیین رونمایی آلبوم موسیقی بدرقه به خوانندگی مهدی عباسی و با حضور عبدالجبار کاکایی؛ شاعر و ترانه سرا، علی‎رضا پاشایی؛ مدیر دفتر موسیقی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عبدالجبار کاکایی با اشاره به این جمله لوسین گلدمن که در خلق حماسه شاعر و دوم رزمنده به یک اندازه سهم دارند و این هر دو باید به یک اندازه نیز در جنگ اثرگذار باشند، افزود: جنگ ایران وجوه متمایزی از هنر جنگ در سراسر دنیا را به همگان نشان داد.

ادبیات دفاع با ادبیات جنگ در دنیا متفاوت است و این تفاوت زمینه در محتواست نه در ابزار و تکنیک.

در محتوای هنر جنگ در سراسر جهان موضوعات مشترکی وجود دارد اما در جنگ‌هایی مانند است جنگ ایران که نبرد نابرابر است آنچه در حوزه ادبیات شکل می‎گیرد ادبیات پایداری است و دیگر نمی‎توان آن را ادبیات جنگ نامید.

این شاعر با بیان اینکه آنچه وجه متمایز ادبیات ماست وفاداری به میهن و پایداری در راه حفظ آن است گفت: پرداختن به شهادت در حوزه عرفانی اسلامی - ایرانی شاید کم‌نظیرترین و بارزترین وجه شاخص هنری مقاومت در ایران باشد که در هیچ کشور دیگری نمی‏‌توان مفهومی همانند آن پیدا کرد.

وی برای این مدعا از اریک بوتل مثالی آورده و گفت: من در شعر ایران و در رفتار کلامی مردمان این سرزمین به رفتاری متمایز برخوردم و آن دریغ بر نمردن و کشته شدن است.

این دریغ آمیخته به اندوه است، اندوهی که پشتوانه معرفتی آن عشق به میهن است.

کاکایی با بیان اینکه ترانه‌های آلبوم بدرقه بسیار خوب بود اظهار کرد: با وجود این امروز آنچه به عنوان ترانه عرضه می‌شود یعنی زبان شکسته‎ای که با موسیقی تلفیق شده و پاپ را می‎سازد دارای اهمیت است اما این فارسی شکسته با جنگ فاصله بسیاری دارد.

در ادامه این مراسم مهدی عباسی خواننده آلبوم بدرقه ضمن تشکر از تمامی حاضران و اساتیدی که در این رونمایی حضور داشتند، گفت: از محمود فلاح؛ تهیه‎کننده آلبوم بدرقه تشکر می‌کنم که با وجود کهولت سن خود را به این مراسم رساند.

او کسی است که تلویزیون ما دیگر مانند اورا ندارد و این مسئله را سریال مختار نامه ثابت کرده است.

کد خبر 227323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز