همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در طرح تفصیلی جدید احداث سه طبقه تجاری به عنوان تسهیلات برای سازندگان پارکینگ‌های طبقاتی در پهنه‌های R، M و S (مختلط، سکونت، کار و فعالیت) به جز پهنه جی پیش بینی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جاوید با اشاره به اهمیت پارکینگ‌های عمومی در ضوابط طرح تفصیلی گفت: در طرح تفصیلی تهران موضوع پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی با نگاه ویژه‌ای دنبال شده است و بنا بر بند ۱ مصوبه ۴۳۶ کمیسیون ماده ۵، مالکان املاک با متراژ ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر می‌توانند در صورت اقدام به احداث پارکینگ‌های طبقاتی از تسهیلات این مصوبه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای سازندگان این پارکینگ‌ها اظهار کرد: این تسهیلات شامل احداث سه طبقه تجاری است و در پهنه‌های R، Mو S (مختلط، سکونت و کار و فعالیت) این زمینه فراهم شده است.

به گفته جاوید مالکان املاک در پهنه‌های G نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به وضعیت احداث پارکینگ‌های محلی گفت: در این زمینه نیز سازمان نوسازی شهر تهران نسبت به احداث پارکینگ‌های مکانیزه محله‌ای اقدام کرده است که تا دو ماه آینده این پارکینگ‌ها در بافت‌های فرسوده به بهره برداری می‌رسد و در اختیار ساکنان مجاور این بافت‌ها قرار می‌گیرد.

جاوید ادامه داد: امیدواریم در آینده احداث پارکینگ‌های رمپی و پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه به گونه‌ای دارای ارزش اقتصادی شود که سازندگان به جای ساخت املاک مسکونی به سمت احداث پارکینگ بروند و با گرفتن پایان کار، اسناد تفکیکی این پارکینگ‌ها در اختیار متقاضیان قرارگیرد وقابلیت خرید و فروش پیدا کند که این کار می‌تواند چرخه اقتصادی را در این زمینه ایجاد کند.

وی افزود: تا به امروز این موضوع محقق نشده است و امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم شاهد اقتصادی‌تر شدن احداث پارکینگ در تهران باشیم.

کد خبر 227296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز