مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: احداث پارکینگ مازاد بر ضوابط، در همه پهنه‌های شهر، در طبقات زیر همکف (منفی) با رعایت سطح اشغال ۸۰درصد در منفی یک و با درنظر گرفتن سایر ضوابط قانونی درصورت اخذ مجوز از مراجع قانونی مربوطه و با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز، مجاز شد.

کمبود پارکینگ در شهر تهران یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد ترافیک در پایتخت است به همین دلیل کارشناسان تأمین فضای پارکینگ در نقاط مختلف به‌ویژه در هسته مرکزی شهر تهران را یک ضرورت می‌دانند. آنها معتقدند کمبود پارکینگ حتی مانع اثربخشی بسیاری از طرح‌های ترافیکی در شهرتهران می‌شود. مجید پاکساز، مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر به اهمیت ساخت پارکینگ در طرح تفصیلی جدید اشاره کرد و گفت:

براساس طرح تفصیلی جدید احداث پارکینگ مورد نیاز برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است و هرگونه صدور پروانه، پایان کار یا گواهی عدم‌خلاف، منوط به تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز است. وی درباره ساختمان‌هایی که امکان تأمین پارکینگ در محوطه ساختمان را ندارند نیز گفت: درصورت احراز و تأیید عدم‌امکان تأمین پارکینگ در ساختمان، تأمین پارکینگ در پارکینگ‌های دارای اسناد حقوقی در شعاع حداکثر 250متر از ساختمان بلامانع است.

در این‌باره احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز از راهکارهایی برای برطرف کردن معضل کمبود پارکینگ در تهران سخن گفت. به عقیده دنیامالی، برای این مهم 2راهکار موازی باید در دستور کار قرار گیرد که یکی از آنها تشکیل بخش خصوصی و دیگری اقداماتی است که باید توسط شهرداری انجام شود.

کد خبر 239207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز