همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تاکید بر این‌که حباب ۱۳ درصدی قیمت مسکن با اعلام برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی از بین می‌رود، گفت: انتظار داریم آخوندی صنعت اجاره مسکن را راه‌اندازی کند که با این کار کمر اجاره‌بها شکسته می‌شود.

تسنیم نوشت: مصطفی قلی‌خسروی افزود: از آخوندی وزیر جدید راه و شهرسازی انتظار داریم که رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور را در خصوص سیاست‌های بخش مسکن مطلع کند، البته مهم نیست بنده در این پست باشم یا هر کس دیگری.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزیر راه و شهرسازی باید فعال کردن صنعت اجاره باشد، تصریح کرد:‌ حال اگر مشاوران املاک را هم برای تبادل نظر در خصوص بازار مسکن دعوت نکرد مهم نیست، اما صنعت اجاره باید فعال شود.

وی با بیان این‌که آخوندی فردی مبتکر است، گفت:دولت می‌تواند با سرمایه‌گذاری مشترک با شهرداری بین 200 تا 300 واحد مسکونی را در محله های مختلف شهر خریداری کرده یا بسازد، سپس این واحدها را به زوج‌های جوان اجاره دهد که با این کار به طور قطع کمر اجاره شکسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک ادامه داد: مگر قرار است در ایران همه خانه‌دار باشند، در کشورهای پیشرفته 70 درصد مردم مستاجر هستند و در ایران 25 تا 27 درصد مستاجراند، اگر صنعت اجاره فعال شود مسلما وضعیت این بخش هر روز بهتر می‌شود.

خسروی با اشاره به حباب 13 درصدی قیمت مسکن، گفت: منتظر اولین مصاحبه وزیر راه و شهرسازی و اعلام برنامه‌های وی هستیم، مسلما با این کار حباب کنونی قیمت نیز از بین خواهد رفت.

کد خبر 227179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز