جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

طنز> سیدسروش طباطبایی‌پور: -‏ خب بچه‏‌ها، دیگه کم‏‌کم داره پشت لبتون علف سبز می‏‌شه و پا به دنیای آدم‏‌بزرگ‏‌ها می‏‌ذارین. اما باید یادتون باشه بزرگ‏‌شدن، به زورِ بازو نیست. یه حیوون، وقتی بزرگه که مخش تعطیل نباشه.

بچه‏‌ها چارچشمی به حرف‏‌های آقای بز گوش می‏‌دادند و چارپایی سر جایشان نشسته بودند.

-‏ از اون‌جایی که شما هم دیگه دارین بزرگ می‌شین، می‏‌خوام فردا مدرسه رو بدم دست شما... مسئولیت هر کس رو هم همین امروز به قید قرعه مشخص می‌کنیم.

فردا آمد و آقای بز راهی مدرسه شد. نزدیک مدرسه که رسید از دیدن جمعیتی که جلوی در حیاط جمع شده بودند تعجب کرد. شیر که به قید قرعه، بابای مدرسه شده بود، سر بچه‏‌ها داد می‏‌زد که: «زود باشین، من که نوکر باباتون نیستم که آت و آشغالایی رو که با خودتون می‌آرین مدرسه جارو کنم؛ باید سم‏‌هاتون رو با آب و صابون بشورید، بعد وارد مدرسه بشید!»

آقای بز که سم‏‌هایش را صبح اول‌وقت برق ‏انداخته بود، وارد حیاط شد. حیاط مدرسه مثل همیشه پر از جک و جانور بود، اما همه بی‌سر و صدا. آقای بز سری جنباند و فیل را که ناظم شده بود دید که با خرطومش برای بچه‏‌ها خط و نشان می‏‌کشد: «چپ برید، راست بیاید، برا باباهاتون پیامک می‏زنم.»

زنگ که خورد، آقای بز هم سُم‌ به‌ سُم بچه‏‌ها سر کلاس رفت. روباه که معلم شده بود، بدون مقدمه درس را شروع کرد: «رود «سی‏‌سی می‏‌پی» 43548 تن آب داره که با حساب وزن 3452 جلبک 30 گرمی، 6546546 پاسکال فشار به بستر رودخانه وارد می‏‌کنه. حالا همه حساب کنین چند تا ماهی بالغ می‏‌تونن تا پنج دقیقه بدون این‏‌که نفس بکشن توی اون آب دور خودشون بچرخن؟ هرکی هم نتونست با راه‌حل درست به جواب برسه، باید از این درس 500 دفعه رونویسی کنه؛ البته برعکس!» توله‌ها هم وحشت‌زده به حرف‌های عجیب و غریب معلم جدید گوش می‌دادند. وسط درس دادن روباه، شتر که مدیر مدرسه شده بود وارد کلاس شد و گفت: «این نامه رو بدید به باباهاتون؛ برای توسعه‏‌ی دست‏شویی‏‌های مدرسه پول لازم داریم. هرکی هم نیاورد، دیگه از فردا باید بره سراغ دستشویی صحرایی!»

زنگ خانه که خورد همه‌ی توله‌ها نفس راحتی کشیدند. حتی آقای بز هم به فکر فرو رفت و نفس عمیقی کشید، نفسی که خیلی عمیق بود؛ احتمالاً عمیق‌ترین نفسی که در تاریخ مدرسه‌ی حیوانات کشیده شده!

کد خبر 227012
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز