همشهری آنلاین: رئیس پلیس امنیت اخلاقی با بیان اینکه با انهدام بزرگترین باند قاچاق و توزیع تجهیزات گیرنده ماهواره ۱۶ هزار و ۴۰۰ قلم انواع تجهیزات گیرنده کشف شد، گفت: در این رابطه ۱۰۷ متهم در پایتخت و ۱۸ شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

پلیس

مهر نوشت: سرهنگ مسعود زاهدیان روز چهارشنبه 92/05/23 در نشست خبری با اشاره به جزئیات انهدام بزرگترین باند قاچاق و توزیع تجهیزات گیرنده ماهواره اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اخلاقی با کار فشرده اطلاعاتی و نفوذ در شبکه توزیع تجهیزات ماهواره موفق به شناسایی عناصر قاچاق و توزیع تجهیزات گیرنده ماهواره در کشور شدند.

وی ادامه داد: این شبکه که در تهران و 18 شهرستان فعالیت‌ می‌کرد پس از اقدامات پلیس امنیت تمامی سرکردگان و عوامل مرتبط با آن شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم با همکاری خوب قوه قضائیه این افراد که مرتکب اشاعه فحشا و اباحه گری شده‌اند به سزای اعمال‌شان برسند تاکید کرد: این افراد علاوه بر ترویج فساد مرتبک پولشوئی و خارج کردن ارز از کشور شده اند و ما برخورد با این افراد را در سالم سازی محیط عمومی موثر می دانیم.

به گفته رئیس پلیس امنیت اخلاقی، از اعضای این باند 5400 رسیور در تهران و شهرستان کشف شد ضمن اینکه 11 هزار انواع دیش، موتور دیش و ال ان بی کشف شد.

زاهدیان از انهدام باند تولید دیش ماهواره در غرب استان تهران خبر داد و افزود: ماموران پلیس امنیت اخلاقی روز گذشته موفق شدند کارگاه تولید دیش ماهواره در غرب استان تهران را شناسایی و منهدم کنند. در بازرسی از این کارگاه 200 دیش آماده توزیع و هزار دیش در حال ساخت کشف و ضبط شد.

وی تاکید کرد: ماموران امنیت اخلاقی با انهدام این باند بزرگ تجهیزات ماهواره موفق شدند 7 نظر از عناصر اصلی را در پایتخت و 100 نفر از افراد مرتبط با آن را دستگیر کنند. اعضای این باند با استفاده از خلاء های مرزی کشور این اقلام را از خارج کشور وارد می کردند.

به گفته زاهدیان ارزش اموال کشف شده بیش از 2 میلیارد تومان برآورد شده است که امیدواریم مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از بعد اقتصادی با این موارد برخورد خوبی کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از اعضای دستگیر شده این باند دارای سابقه نبودند، افزود: اعضای این شبکه دو سال در حال فعالیت بودند که با برخورد خوب ماموران ضربات مهلکی به این باندها وارد شد. اعضای این باند که در پایتخت مستقر بودند استان های شمالی، مرکزی و غربی کشور را تغذیه می کردند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی در بخش دیگری از سخنانش با هشدار افرادی که در حوزه تولید، توزیع و نصب تجهیزات ماهواره فعال هستند، گفت: به افرادی که در این رابطه فعال هستند هشدار می دهیم برخورد با آنها در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است و بهتر است این افراد فعالیت خود را تغییر دهند در غیر این صورت به سرنوشت اعضای این باند دچار می شوند.

وی با بیان اینکه که متولی شبکه های ماهواره ای وزارت ارشاد است در مورد فعالیت این شبکه‌ها در داخل کشور اظهار داشت: پلیس با هر گونه فعالیت غیرقانونی در این رابطه برخورد می کند و روی محتوای برنامه های این شبکه ها نیز نظارت دارد.

زاهدیان از ممنوعیت ارایه آگاهی به شبکه های ماهواره ای خبر داد و افزود: با هر گونه ارایه آگهی به شبکه های ماهواره‌ای برخورد می‌شود چرا که بیشتر تجاری که در این شبکه ها آگهی می‌دهند کالا و خدمات آنها به دلیل نداشتن استاندارد و مجوز در داخل کشور امکان فعالیت ندارند و صدا و سیما نیز تبلیغات آنها را پخش نمی کند. این افراد به همین دلیل با آگهی‌های اغواکننده در شبکه های ماهواره آی سعی می کنند کالا و خدماتشان را به فروش برسانند در حالی که ممکن است کالاها و خدمات تبلیغ شده مضر باشد.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته 6200 خط تلفن که در ماهواره آگهی داده بودند مسدود شد تاکید کرد: وزارت بهداشت نیز به عنوان مدعی این موضوع را تحت پیگرد داشته و خودش نیز جزو شکات این گونه تبلیغات است.

کد خبر 226989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز