چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: باز هم اصفهان میزبان برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد.

پس از مدت‌ها کش و قوس و اظهارنظرهای متناقض از سوی مسئولان شهرداری اصفهان و مدیران فارابی، سرانجام اختلاف‌ها حل و نصف جهان مجددا میزبان برگزاری جشنواره کودک شد؛ جشنواره‌ای که از همان ابتدا اصفهانی‌ها برگزارکننده‌اش بودند ولی از 17سال پیش دچار عدم ثبات در انتخاب شهر میزبان شد. کرمان، تهران و همدان شهرهایی بوده‌اند که به‌همراه اصفهان در 2 دهه اخیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را برگزار کرده‌اند. در سال‌های اخیر آنچه به بحران انتخاب شهر میزبان جشنواره انجامیده مشکلات مالی و برآورده‌نشدن وعده‌ها بوده است. در چند ماه اخیر مسئولان بنیاد سینمایی فارابی به‌عنوان متولی برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به ابراز گلایه از عملی‌نشدن وعده‌های شهرداری اصفهان پرداختند و از احتمال برگزاری جشنواره در شهری دیگر خبر دادند. درنهایت اما طرفین با یکدیگر به توافق رسیدند و دیروز میزبانی اصفهان برای برگزاری جشنواره فیلم کودک رسما اعلام شد. جعفر گودرزی، مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی جشنواره دیروز اعلام کرد با رایزنی‌های صورت‌گرفته و با حمایت شهردار اصفهان، بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گودرزی با اشاره به انتخاب قطعی اصفهان به‌عنوان میزبان جشنواره اعلام کرد در سفر احمد میرعلایی دبیر جشنواره به اصفهان رایزنی‌های لازم صورت گرفت و باتوجه به نظر مساعد آقای سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان، نهایتا با انجام مذاکرات مفصل و دستیابی به توافقات لازم مقرر شد این جشنواره با حمایت جدی‌تر شهرداری اصفهان در این شهر برگزار شود. تأثیر مثبت جشنواره بر فضای شهر اصفهان و ابراز تمایل عموم هنرمندان به باقی‌ماندن جشنواره در این شهر، ازجمله دلایل مؤثر در این تصمیم بود. در جلسه‌ای که به‌منظور تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری بین دبیر جشنواره و شهردار اصفهان برگزار شد، با بررسی مسائل مختلف نهایتا اصفهان میزبان جشنواره بیست‌وهفتم شد. این نشست با حضور شهیدی دبیر اجرایی جشنواره در اصفهان برگزار شد.

گودرزی در ادامه گفت: شهردار و مدیران اصفهان در سال‌های اخیر حمایت همه‌جانبه‌ای از این جشنواره داشته‌اند که امیدواریم امسال نیز باتوجه به شرایط اقتصادی دشواری که بر جشنواره حاکم است، با حمایت مضاعف این عزیزان بتوانیم جشن بزرگ کودکان ایرانی را با‌شکوه و شایسته برگزار کنیم، به‌ویژه آنکه جشنواره امسال مزین به نام حضرت محمد(ص) پدر آسمانی تمام کودکان دنیاست.بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 226939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز