شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

گروه بورس: بازده سرمایه‌گذاری در بورس از مرز ۵۲ درصد عبور کرد.

بورس

به گزارش همشهری، در شرایطی که بازار‌های رقیب بورس در رکود به‌سرمی‌برند بورس تهران هفته گذشته به بالاترین نقطه در تاریخ 46ساله خود رسید. هفته گذشته شاخص کل بورس تهران برای نخستین بار از مرز 58هزار واحد عبور کرد و 1.7 درصد افزایش داشت. با محاسبه میزان رشد شاخص از ابتدای سال تاکنون این شاخص 20هزارو 102واحد معادل 52.8 درصد افزایش یافته است.

این عدد بیانگر آن است که سهامداران بورس تهران توانسته‌اند به‌طور میانگین از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 53درصد بازده در بورس به‌دست بیاورند. بازار‌های طلا، سکه، ارز و مسکن مدت‌هاست در رکود به‌سرمی‌برند. برخی کارشناسان بر این باورند که شاخص کل بورس تهران تا پایان سال از مرز 72هزار واحد هم عبور خواهد کرد. حتی برخی کارشناسان پا را فراتر گذاشته و معتقدند مرز توقف شاخص در پایان سال‌جاری 100هزار واحد است.

نماگر‌های بورس تهران همچنین نشان می‌دهد که میزان معاملات بورس تهران در سال‌جاری به‌شدت رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون 39هزار و 399میلیارد تومان سهام در بورس خریداری شده است. این میزان بالاتر از کل معاملات 12ماهه سال گذشته است. سهامداران بورس تهران سال گذشته در مجموع نزدیک به 27هزار میلیارد تومان سهام خریداری کردند. اطلاعات رسمی بورس تهران همچنین نشان می‌دهد از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 490هزار نفر در بورس سهام دادوستد کرده‌اند و در مجموع 4/4میلیون معامله در بورس انجام شده است. ارزش کل بورس هم به‌دلیل صعود‌های مداوم در پایان هفته گذشته برای نخستین بار به 278هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر 226424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز