همشهری آنلاین: کارمند و پشت میز‌نشین عزیز، نشستن‌های طولانی عوارضی جسمی و روانی زیادی به دنبال دارد.در حالیکه با انجام تمرین‌های ساده‌‌ی ورزشی در پشت میز خود، نهایت استفاده را به نفع سلامت‌تان ببرید.

هر بار، فقط با انجام چند حرکت ساده سلامت روح، جسم و ذهن خود را حفظ کنید... شروع می‌کنیم؛

باشگاه پشت میز نشین‌ها

 حرکت اول: لبه میز را مانند زمانی که می‌خواهید میز را از زمین بلند کنید، گرفته و دست خود را مانند شکل بالا کش دهید. خوب است...حالا اگر خسته شدید با دست دیگر این حرکت را تکرار کنید... چند بار دست‌های خود را جابجا کنید.

باشگاه پشت میز نشین‌ها

حرکت دوم: دست راست را روی میز و دست چپ را زیر میز بگذارید. حالا، دست راست را با تمام قدرت به سمت پایین فشار دهید و همزمان دست چپ را به سمت بالا فشار دهید. تا مرز خستگی ادامه دهید و بعد جای دست‌ها را عوض کرده و تمرین را تکرار کنید.

باشگاه پشت میز نشین‌ها

حرکت سوم: روی لبه‌ی صندلی خود بنشینید و پاهایتان را به نوبت کاملا صاف کرده و بالا بیاورید، حدود 20  تا 30 سانت از سطح زمین بلند کنید و برای چند ثانیه حدود 10 ثانیه نگهدارید. اگر می‌توانید پایتان را بالاتر ببرید تا هم سطح نشیمنگاه صندلی شود. این تمرین را به نوبت با هر پا و یا جفت پا انجام دهید. چند بار کافی است.

باشگاه پشت‌میز نشین‌ها

حرکت چهارم: روی صندلی خود درست بنشینید. کف دست راست را روی قسمت داخلی زانوی راست و کف دست چپ را روی قسمت داخلی زانوی چپ قرار داده و فشار دهید. مثل این که بخواهید پا‌ها را از هم دور کنید و در همان زمان پا‌ها را به داخل فشار دهید.  یعنی مقابل فشار دست مقاومت کرده و فشار وارد سازید.

باشگاه پشت میز نشین‌ها

حرکت پنجم: این حرکت بسیار ساده ولی بسیار مفید است. راست بنشینید و دستان خود را در پشت صندلی به هم گره یا قلاب کنید و بعد پا‌های خود را در مقابل صندلی به هم گره  یا قلاب کنید. چند ثانیه به همین حالت مانده و رها کنید...چند با این حرکت را تکرار کنید.

کد خبر 226224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار