دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

ویژه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی شهرداری تهران در هفته سلامت با شعار «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» در قالب جشنواره‌های میوه‌های قرآنی و غذای سالم، راه‌اندازی غرفه‌های خدمات سلامت، پیاده روی خانوادگی، دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی سلامت، عیادت مدیران شهری از بیماران و برپایی تور سلامت ویژه شهروندان در سراسر پایتخت اجرا می‌شود.

health

اين خبري بود كه حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران عنوان كرد.
وي اعلام كرد: اداره كل سلامت شهرداري تهران به مناسبت هفته سلامت برنامه‌هاي متنوعي را در قالب برپايي پايگاه‌هاي ارائه خدمات سلامت، اجراي نمايش‌هاي ميداني، برگزاري همايش‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي، نواختن زنگ سلامت در مدارس، عيادت از بيماران و معلولان، برپايي تورهاي آموزشي و تفريحي، برگزاري مسابقات فرهنگي و آموزشي، برگزاري ايستگاه سلامت درساير سازمان‌ها، برگزاري همايش منطقه‌اي ويژه با محوريت شعار سال، تقدير از فعالان عرصه سلامت و افراد مشاركت جو، برگزاري جشنواره‌هاي سلامت (غذا و...) تهيه و توزيع اقلام آموزشي، تبليغات محيطي، برگزاري جلسات تخصصي و... را در سطح مناطق 22گانه تدارك ديده است.

امرودي با اشاره به نامگذاري روزهاي هفته سلامت گفت: امروز (سه‌شنبه اول ارديبهشت) روز «سلامت و ارتقاي ايمني غذا»، چهارشنبه 2 ارديبهشت روز «سلامت و سبك زندگي ايراني- اسلامي»، پنجشنبه 3 ارديبهشت روز«عدالت در سلامت و ارتقاي خدمات بهداشتي - درماني»، جمعه 4 ارديبهشت روز«سلامت، آموزش همگاني و خودمراقبتي»، شنبه5 ارديبهشت روز«سلامت و مشاركت‌هاي اجتماعي»، يكشنبه 6 ارديبهشت روز «سياست‌هاي كلي سلامت، همكاري بين بخشي» و دوشنبه 7 ارديبهشت روز «اقتصاد سلامت و توسعه سرمايه‌گذاري» نامگذاري شده است.

  • اجراي جشنواره‌هاي عسل و زيتون

امرودي همچنين از برپايي برنامه «از مزرعه تا سفره» همزمان با هفته سلامت در شهر تهران خبر داد و گفت: اين برنامه دركنار برپايي جشنواره ميوه‌هاي قرآني در منطقه14، جشنواره زيتون و عسل در بوستان‌ها و ميادين ميوه و تره‌بار شهر تهران اجرا مي‌شود. خبر ديگر وي راه‌اندازي دهكده‌هاي سلامت در بوستان‌ها و ميادين اصلي شهر بود كه در اين‌باره گفت: اين غرفه‌ها به‌منظور معرفي توانمندي‌هاي حوزه سلامت، ارائه خدمات به شهروندان و جلب همكاري و مشاركت‌هاي بين‌بخشي و مردمي از سوي مناطق 22گانه شهرداري تهران برپا مي‌شود.

در اين غرفه‌ها، ايستگاه‌هاي فرهنگي ايجاد شده است تا با برنامه‌هاي سخنراني علمي، برگزاري مسابقه، معرفي افراد سلامت‌انديش و فعال حوزه سلامت در جهت جلب مشاركت‌هاي مردمي حركت كند. اجراي برنامه پياده روي خانوادگي در 5 منطقه، برپايي تور سلامت ويژه شهروندان تهراني، حضور سفيران سلامت در ميان شهروندان تهراني و توزيع اقلام آموزشي از ديگر برنامه‌هاي تدارك ديده شده براي هفته جاري در پايتخت است.

  • برپايي غرفه‌هاي ارگانيك

مديرعامل سازمان مديريت ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران از برپايي غرفه‌هاي ارگانيك در بوستان‌هاي پايتخت در هفته سلامت خبر داد. سيد احمد صفوي درخصوص برپايي غرف ارگانيك در هفته سلامت در ۱۱ بوستان شهر تهران اظهار كرد: بوستان قيطريه در منطقه‌يك، بوستان پرواز در منطقه ۲، بوستان الغدير در منطقه ۴، بوستان لاله در منطقه ۶، بوستان المهدي در منطقه ۹، بوستان پيروزي در منطقه ۱۳، بوستان پامچال در منطقه ۱۵، بوستان شهيد رجايي در منطقه ۱۶، بوستان بهاران در منطقه ۱۷، بوستان ۲۲بهمن در منطقه ۱۹ و فرهنگسراي ولاء در منطقه ۲۰ آماده خدمات رساني به شهروندان هستند.

کد خبر 292766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha