سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

در شرایطی که بسیاری از فعالان زیست‌محیطی نگرانی‌ها و اعتراضات گسترده‌ای را نسبت به تغییرات برگشت‌ناپذیر محیط‌زیستی ناشی از فعالیت‌های انسانی ابراز می‌دارند گروهی از دانشمندان در تلاش برای یافتن منابع جایگزینی هستند که بتوانند پاسخگوی برداشت‌های نامتعادل از منابع طبیعی جهان باشند.

ایده‌های نوین برای حفظ منابع طبیعی جهان

 به گزارش ایسنا به نقل از شبکه محیط‌زیست، برخی از ایده‌های نوین «اکوتکنولوژی» و سازگار با زیست‌بوم‌ها که اخیرا از سوی دانشمندان معرفی شده‌اند عبارتند از: الف- طراحی جاده‌های هوشمند؛ در این جاده‌ها پودرهای شب‌تاب قادرند در تاریکی شب به‌مدت ۱۰ساعت از خود نور بتابانند. این پودرها در رنگ‌های حساس به دما در شرایط جوی خطرناک علامت‌هایی به شکل کریستال‌های برف در کف جاده نمایان و بدین‌ترتیب رانندگان را نسبت به مسیر هوشیار می‌کنند.

ب - فتوسنتز مصنوعی؛ دانشمندان درصدد تولید یک جایگزین نفتی با بهره‌گیری از برگ‌های مصنوعی هستند که می‌تواند از فرایند فتوسنتز برگ گیاهان تقلید کرده و انرژی خورشید را مهار کند. علاوه بر این، دانشمندان درنظر دارند به‌جای تولید فراورده‌های ارگانیک از گاز دی‌اکسیدکربن که حاصل فرایند فتوسنتز است، با کمک برگ‌های مصنوعی نوعی سوخت‌ هیدروکربنی تولید کنند که بتواند جایگزین نفت شود.

کد خبر 226036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز