۱۰روزپس از آنکه معاون خدمات شهری شهرداری تهران از واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران تا پایان زمستان امسال خبر داد و گفت که در بودجه سال آینده خدمات شهری ۵۰میلیارد تومان برای نگهداری و توسعه پارک پردیسان درنظر گرفته شده است، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه بخش تفرجگاهی پارک پردیسان برای ۱۰سال به شهرداری واگذار می‌شود برگفته‌های معاون خدمات شهری شهرداری صحه گذاشت.

پارک پردیسان


این درحالی است که در دولت دهم بنا بر مصوبه‌ای قرار بود بخشی‌هایی ازاین پارک فروخته شود اما با مخالفت شورای شهر این مصوبه منتفی شد. ورود شهرداری تهران به پارک پردیسان با هدف توسعه فضای سبز و کاربری تفرجگاهی خط پایانی است بر نگرانی‌هایی که پیش از این برای ساخت وساز در این پارک وجود داشت.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران درگفت‌وگو با فارس تصریح کرد: هم‌اکنون موافقتنامه‌ای میان محیط‌زیست و شهرداری در حال تهیه است که براساس آن بهره‌برداری از بخش تفرجی پارک پردیسان به‌مدت 10سال به شهرداری تهران واگذار می‌شود.محمدهادی حیدرزاده افزود: با توجه به اینکه متولی پارک‌های شهری شهرداری‌ها هستند، بر همین اساس برای یکپارچگی تصمیم گرفته شد تا بهره‌برداری از بخش تفرجی این پارک به شهرداری تحویل داده شود؛ همان اتفاقی که برای پارک‌های چیتگر و لویزان افتاده است.

وی با بیان اینکه این امر به هیچ‌وجه به‌عنوان فروش و واگذاری پارک پردیسان به شهرداری نیست، ادامه داد: براساس این موافقتنامه فقط بخش تفرجگاهی پارک پردیسان به شهرداری تهران به‌مدت 10سال واگذار می‌شود که در پایان 10سال، این امر قابل تمدید خواهد بود.

کد خبر 246959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز