دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری بلاروس روز دوشنبه 31 اردیبهشت از " محمود احمدی نژاد " رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ ریاست جمهوری بلاروس بطور رسمی استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری ایران، ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و پس از آن روسای جمهوری‌از گارد احترام سان دیدند.

احمدی نژاد و لوکاشنکو پس از انجام آیین استقبال رسمی درگفت‌ وگویی خصوصی با یکدیگر به بحث و بررسی بر سر مسائل مورد علاقه دو طرف و اوضاع سیاسی جهان و روابط میان ایران و بلاروس خواهند پرداخت. 

پس از آن  نیز، مذاکرات رسمی دو جانبه با حضور هیات‌های عالیرتبه دو کشور و به ریاست دو رییس جمهوری برگزار خواهد شد. براساس این گزارش ، پس از انجام مذاکرات رسمی دو جانبه، اسناد همکاری ایران و بلاروس توسط مقامات دو کشور امضا خواهد شد.

رییس جمهوری قرار است در اولین روز از سفر به بلاروس با حضور در میدان پیروزی شهر مینسک،با اهدای تاج ‌گل به مقام قهرمانان ملی بلاروس ادای احترام کند.

حضور درجمع ایرانیان مقیم بلاروس وهمچنین کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور وشرکت در ضیافت شام رییس‌جمهوری‌ بلاروس از دیگر برنامه‌های اولین روز از سفر احمدی نژاد به بلاروس اعلام شده است.

کد خبر 22564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز