شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تنه این درخت را کسی رنگ نکرده است، این رنگ‌های گیرا به طور طبیعی به وجود آمده است. این درخت اوکالیپتوس رنگین‌کمانی (نام علمی: اوکالیپتوس دگولپتا) نام دارد و در جزایر فیلی‌پین می‌روید.

Rainbow Eucalyptus2

Rainbow Eucalyptus2

نام‌ این درخت از رنگ‌های جذابی که روی تنه‌ها و شاخه‌های‌شان مشاهده می‌شود، الهام گرفته شده است.

Rainbow Eucalyptus3و اگر چه ممکن است به نظر برسد که کسی با قلم مو این رنگ‌ها را روی این درختان نقاشی کرده است، این‌ رنگ‌ها کاملا طبیعی هستند. اوکالیپتوس رنگین‌کمانی بر خلاف اغلب درختان، پوسته ضخیم چوب‌پنبه‌ای بر روی تنه‌اش ندارد. این پوسته نرم است و به صورت لایه‌های ورقه‌ورقه‌شده از بافت مرده بالا می‌آید. این ورقه ورقه شدن پوست درخت به طور یکنواخت انجام نمی‌شود، و دارای مراحل متفاوتی در مناطق متفاوت تنه درخت است.

Rainbow Eucalyptus4

هنگامی یک ورقه پوست درخت می‌ریزد، پوسته سبز تازه‌ای از زیر آشکار می‌شود. هنگامی که سن این پوست جدید بالا می‌رود، بافت آن تغییر رنگ می‌دهد، و به رنگ سبز تیره و بعد آبی، و به دنبال آن ارغوانی و صورتی- نارنجی درمی‌آید، و در نهایت درست پیش از پوسته‌ریزی رنگدانه‌ قهوه‌ای در آن ایجاد می‌شود. این فرآیند با سرعت‌های متفاوت و در نواحی جداگانه پوست درخت رخ می‌دهد، و در نتیجه این تغییر رنگ مداوم، این الگوی رنگین‌کمانی به وجود می‌آید.

Rainbow Eucalyptus5

Rainbow Eucalyptus6

کد خبر 225584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز