شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هونانگشان (به معنای "کوهستان زرد") رشته کوه‌هایی در شرق چین و یکی از زیباترین نقاط این کشور است.

bridge

با وجودی که این کوهستان دارای دره‌های زیبای حفرشده بوسیله یخچال‌ها و قله‌های گرانیتی وحشی، گنه محلی درخت کاج و چشم‌اندازی از ابرهای از بالای کوه‌هاست، خاص‌ترین مکان آن جایی است که "پل جاودانگان" نامیده می‌شود.

این پل با ارتفاع هولناکش مسیری را از یک غار در یک دیوار صخره‌ای یکپارچه را به غار دیگر در دیواره مجاور می‌گشاید، و از فراز دره باریکی در پایین می‌گذرد. اگر همه اینها برای به وحشت‌افتادن کافی نیست، چند پیاده‌روی مستقیما متصل شده به دیواره‌های صخره‌ای را هم به این مجموعه اضافه کنید.

در برخی از نقاط تنها چیزی که شما را از سقوط ناگهانی حفظ می‌کند گذرگاه چوبی نه چندان مستحکم چسبیده به کوه است با زنجیری فولادی که به باید با کمال وحشت با آن چنگ بزنید. به هر حال این مکان برای افرادی که هراس از ارتفاع دارند، جای مناسبی نیست.

با توجه به زیبایی مسحورکننده هونانگشان چین جای تعجب نیست که این ناحیه در ادبیات و هنر چینی بسیار مورد توجه واقع شده است. این ناحیه الهامبخش شاعرانی مانند لی بای، بسیاری از نقاشی‌های جوهری چینی، و اخیرا عکاسی بوده است.

این کوهستان همچنین الهام‌بخش جیمز کامرون در آفرینش دنیای تخیلی فیلم "آواتار" در سال 2009 بوده است. این هم عکس‌هایی از این ناحیه زیبا:

hunangshan۲

hunangshan۳

hunangshan۴

hunangshan۵

hunangshan۶

hunangshan۷

کد خبر 228132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز