همشهری آنلاین: مجتبی جباری با تشکر از رفتار امیر قلعه‌نویی و هواداران استقلال با وی گفت با سپاهان قرار گذاشته بود که اگر در ورزشگاه به او توهین شود برای همیشه از فوتبال برود.

مجتبی جباری

به گزارش ایسنا، مجتبی جباری بعد از پیروزی دو بر یک تیمش مقابل استقلال در جمع خبرنگاران ابتدا درباره‌ی استقبال هواداران از او با پیراهن زرد اظهار کرد: واقعا ممنونم. نمی‌دانم چطور این لطفشان را جبران کنم. آنها نشان دادند برای بازیکنی که چندین سال برایشان بازی کرده چقدر احترام قائلند. من این‌جا دوست دارم از امیر قلعه‌نویی و تمام دوستانی که از من حمایت کردند نیز تشکر کنم. واقعا اتفاق خوبی افتاد. واقعا مرا سوپرایز کردند و خوشحالم در تیمی که 9 سال بازی کردم قدر زحماتم را می‌دانند. اما بعضی‌ها فکر می‌کردند با اتفاقاتی که افتاده بود من مورد اهانت قرار می‌گیرم ولی امشب خستگی این همه سال و عمل‌هایی که انجام دادم از تنم بیرون رفت و شب خوبی برایم بود. حتی یکی از سکوها علیه‌ام شعار می‌داد ولی بلافاصله سکوهای دیگر عکس‌العمل نشان می‌دادند.

هافبک فصل قبل استقلال در ادامه درباره مصاحبه‌هایی که در یک هفته‌ی اخیر علیه فتح‌الله‌زاده انجام داده و درباره‌ی مشتی که به او زده گفت: ماجرای مشت را اول من مطرح نکردم بلکه امیری گفت و کسی از این موضوع خبر نداشت. من دو سال صبر کردم تا آن حرف‌ها را زدم ولی همه می‌دانستند که از فصل قبل چه اتفاقاتی افتاده است. قطعا اگر سکوت می‌کردم همه فکر می‌کردند شرایطم خوب است ولی جرمم در استقلال این بود که حقایق را می‌گفتم. من همیشه می‌خواهم واقعیت را بگویم و خوشحالم که تماشاگران هم فهمیدند که حقایق چه بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل مشتی که به فتح‌الله‌زاده زده بی‌احترامی به پدرش بود، تصریح کرد: کلامش طوری بود که بعضی بازیکنانشان را به جای بزرگ کردن، کوچک می‌کرد. مینیسک پایم پاره شده بود و می خواستم عمل کنم اما ما مسابقات آسیایی را در پیش داشتیم و من با فتح‌الله‌زاده توافق کردم ولی بعد از عملم وقتی به باشگاه رفتم دیدم زیر حرفشان زده‌اند و یک سری اتفاقات دیگر افتاد. من همیشه حرف راست را گفته‌ام اما باید سکوت را می‌شکستم و می‌گفتم چه کسی در راس کار است و چه برخوردهایی با بازیکنان دارد. آنها می‌خواستند تماشاگران را علیه بازیکن بشورانند.

جباری هم‌چنین درباره صحبتی که قبل از به وجود آمدن این درگیری‌ها کرده و گفته بود که وضعیت استقلال مسخره است نیز عنوان کرد: من تنها راجع به وضعیت باشگاه صحبت کردم و حرف بدی نزدم اما بعد از آن روزنامه‌ها روی آن مانور دادند و باشگاه استقلال هم طوری واکنش نشان داد که انگار دوست دارد جدایی بین ما صورت بگیرد. آنها بازیکن را از لیستشان درآوردند و بیانیه توهین‌آمیز صادر کردند ولی من به باشگاه توهین نکردم، تماشاچی هم این را متوجه شد. وضعیت همان‌طور که گفتم واقعا مسخره بود. استقلال بعد از 12-10 سال از مرحله گروهی آسیا بالا رفته بود و همه خوشحال بودند؛ در حالی که این تیم بهترین بازیکنان را داشت و باید بهتر از این نتیجه می‌گرفت.

وی ادامه داد: باشگاه به بازیکنان قبلی بدهکار است اما بازیکن جدید می‌گیرد. حتی پاداش قهرمان فصل قبل را هم ندادند. هیچ‌کس در دو هفته‌ای که منتظر بودم با من تماس نگرفت تا بمانم، حتی امیر قلعه‌نویی. قبول کنید بازیکنی نبودم که دو هفته به من توهین شود و سکوت کنم. یک نفر 90 درصد پولش را گرفته و من چکش را چاپ می‌کنم و اگر می‌گوید مطمئن است دروغ نمی‌گوید حرفش را ثابت کند. من ثابت می‌کنم که آنها حرف درست را نمی‌گویند.

بازیکن ملی‌پوش سپاهان هم‌چنین در ادامه دوباره با اصرار خبرنگاران درباره‌ی ماجرای ضرب و شتمش با فتح‌الله‌زاده و قدرت ضربه‌ای که به او زده و باعث افتادن امیری شده، توضیح داد: امیری به دلیل بالا رفتن فشارش افتاد وگرنه ضربه‌ای ندید. البته باید بگویم کار من بی‌اخلاقی نیست؛ چون آنها به من بی‌احترامی کردند و اگر می‌توانستم و کسی هم ما را جدا نمی‌کرد با قدرت بیشتری این کار را انجام می‌دادم. من برای خودم ارزش قائلم و مطمئن باشید اگر تماشاگران امروز به من بی احترامی می‌کردند فوتبال را می‌بوسیدم و کنار می‌گذاشتند. حتی با مدیرعامل باشگاه صحبت کرده بودم و قرار بود اگر این اتفاق می‌افتاد از سپاهان می‌رفتم ولی این تماشاچیان بودند که مرا نگه داشتند. از این به بعد هم اگر فتح‌الله‌زاده از استقلال برود با کمال میل برمی‌گردم؛ چون هویتم استقلال است. شما خودتان می‌گویید پیراهن زرد برایم غافلگیرکننده است اما آقایان فکر دیگری دارند. اولویتم پیشرفت استقلال است. شما در حال حاضر استقلال را ببینید چند بازیکن جوان به این تیم می‌آیند. همه‌ی بازیکنان دوست دارند به این تیم بیایند ولی خودتان شرایط را می‌بینید.

جباری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رحمتی از وزارت ورزش به دلیل عدم پرداخت پول انتقاداتی کرده، اظهار کرد: من همیشه گفته‌ام باید از تیم‌های استقلال و پرسپولیس حمایت شود. نباید بازیکنان آنها تحت فشار باشند. مردم برای این دو تیم به استادیوم می‌آیند. الان که به سپاهان آمده‌ام بازیکنان کمترین نگرانی بابت مسائل مالی ندارند. من هنوز پول قهرمانی استقلال را دریافت نکرده‌ام. بازیکنان استقلال تنها به خاطر حضور مردم بازی می‌کنند. بازیکنان استقلال چیزی جز حقشان نمی‌خواهند و تنها حضور تماشاچیان است که باعث ماندن آنها در استقلال می‌شود و آنها به عشق استقلال و هوادارانش در این تیم می‌مانند.

او در ادامه با تمجید از هواداران استقلال بیان کرد: همان‌طور که گفتم تشویق تماشاگران استقلال خستگی 9 سال حضورم در این تیم را از بین برد و اگر روزی به این تیم بازگردم بیشتر از گذشته برای این تیم انرژی می‌گذارم.

کاپیتان سابق استقلال در پایان با تاکید بر درست بودن صحبت‌هایش در گذشته افزود: من وقتی حرف درستی می‌زنم تاوان آن را هم می‌دهم. عده‌ای برای دیده شدن صحبت می‌کنند اما من به خاطر حق خودم و سایرین صحبت کرده‌ام و تاوانش را داده‌ام. خوشحالم که همواره راست گفته‌ام و تماشاگران استقلال امروز خودشان نشان دادند که متوجه همه چیز هستند.

کد خبر 225545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز