همشهری آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری قربانیان حادثه سقوط مینی بوس در دریاچه سد کارون ۳ در شهرستان ایذه حضور یافت.

محسن رضایی

به گزارش تسنیم، قرار است امروز مراسم خاکسپاری تعدادی از جان باختگان بر اثر سقوط مینی بوس به دریاچه عمیق سد کارون 3 در ایذه برگزار شود که به همین منظور محسن رضایی جهت ابراز همدردی با داغ دیدگان هم اکنون در شهرستان ایذه حضور یافته است.

عصر روز چهارشنبه در پی واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل مسافران روستای شیوند و غریبی ها در دریاچه سد کارون 3 متاسفانه 12 نفر از سرنشینان آن کشته شدند.

به گفته شاهدان عینی این خودرو که برای عبور از دریاچه سد کارون 3 سوار بر بارج(کشتی) شده بود، به دلیل برهم خوردن تعادل بارج، به درون دریاچه واژگون شده و سرنشینان آن کشته شدند.

این در حالی است که چندین سال است که با آبگیری سد کارون 3 گردشگران و ساکنین روستاهای دنباله رود جنوبی دهدز (سادات، غریبی ها، شیوند و روستاهای اطراف آن) جهت عبور و مرور خود به وسیله بارج رفت وآمد می نمایند.

جاده ساحلی بین روستاها قریب به 8 سال است که شروع بکارشده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

نمایندگان مردم ایذه و باغملک، آبادان و اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام پیام های تسلیت جداگانه، شرکت آب نیرو(منابع آب و نیروی ایران) را پاسخگوی این حادثه دانسته اند و قرار است موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری نمایند.

استاندار خوزستان نیز روز پنجشنبه(دیروز) را در شهرستان ایذه عزای عمومی اعلام کرده بود.

مجموعه روستاهای سادات حسینی در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر، 15 روستا و 2 هزار و 400 خانوار با گذشت هشت سال از آبگیری سد کارون 3 هنوز در محاصره آب قرار دارند.

اهالی این روستاها سال‌هاست که از دوبه و قایق برای عبور از دریاچه سد کارون استفاده می‌کنند.

کد خبر 225515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز