بر اثر برخورد کشتی تفریحی با کشتی باربری در آب‌های فیلیپین بیش از ۲۰۰ نفر به دریا افتادند که تا عصر دیروز اجساد ۳۱ نفر از آنها پیدا شد.

کشتی

این حادثه ساعت 9شب جمعه به وقت محلی در نزدیکی بندر «سیبو» روی داد و امدادگران موفق شدند 600نفر را نجات دهند. غواصان در حال حاضر سرگرم جست‌وجو برای پیدا کردن ده‌ها نفر از کسانی هستند که در جریان این حادثه به دریا افتاده و ناپدید شده‌اند. به گفته مقامات فیلیپین، این کشتی حامل 831نفر (715مسافر و 116خدمه) بود.

رئیس گارد ساحلی فیلیپین گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که چند ثانیه بعد از برخورد، کاپیتان کشتی به همه دستور داده که از کشتی به دریا بپرند و خودشان را نجات دهند و به همین دلیل صدها نفر قبل از غرق شدن کامل کشتی توانستند بعد از دریافت جلیقه‌های نجات از خدمه کشتی، با پریدن به دریا خودشان را نجات دهند. گفته می‌شود که این حادثه در فاصله حدود 2 کیلومتری از ساحل روی داده است. کشتی مسافربری از بندر سیبو، دومین شهر بزرگ فیلیپین راه افتاده بود که با کشتی باربری برخورد کرد.

زمانی که این حادثه رخ داد، بسیاری از مسافران در خواب بودند و برخی نیز سرگرم تفریح در نقاط مختلف کشتی بودند. جروین اگودانگ که همراه دیگر مسافران از کشتی به آب پرید پس از نجات به یک شبکه رادیویی محلی گفت: به‌نظر می‌رسد بعضی‌ها نتوانستند بیرون بیایند. من دلم برای بچه‌ها سوخت.

ما اجسادمردگان را کنار کشتی دیدیم و بعضی‌ها هم نجات یافتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشتی تنها به فاصله۳۰ دقیقه پس از برخورد به طور کامل غرق شد. از آنجا که این حادثه در شب رخ داده بود، امدادگران مجبور شدند برای جست‌وجو زیر آب از نورافکن استفاده کنند که این مسئله عملیات نجات را مشکل کرده بود. به گفته مقام‌ها، کشتی باربری به نام سولپیسیون اکسپرس 37 خدمه داشت اما غرق نشد. جست‌وجو برای پیدا‌کردن ناپدید‌شدگان در حالی ادامه دارد که احتمال می‌رود عده زیادی از آنها جان خود را از دست داده باشند.

کد خبر 227386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز