پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت نسخه‌ خلاصه‌تری از نرم‌افزار آفیس خود را برای تلفن‌های آندروئیدی عرضه می‌کند، اما این اپلیکیشن را برای تبلت‌های آندروئیدی در اختیار نمی‌گذارد، همانطور که نسخه‌ای برای آی‌پد نیز عرضه نکرده بود.

office android

به گزارش آسوشیتدپرس مایکروسافت این نرم‌افزار از روز چهارشنبه 31 ژوئیه از طریق فروشگاه آنلاین "گوگل پلی" در دسترس مشتریان قرار داده است. برای استفاده از این اپلیکیشن با اشتراک 100 دلاری یک ساله لازم است و نرم‌افزار به طور جداگانه فروخته نمی‌شود.

این نسخه آندروئید آفیس پس از عرضه نسخه آیفونی آفیس در ماه ژوئن انجام می‌شود، و به این ترتیب اپلیکیشن آفیس بر روی سیستم‌های عاملی که اغلب تلفن‌های همراه هوشمند با آن کار می‌کنند، اجرا خواهد شد.

نرم‌افزار جدید آندروئیدی آفیس، مانند سایر نسخه‌های موبایلی آن، برای استفاده‌های ساده طراحی شده است. برای مثال شما می‌توانید فایل متصل‌شده به ای‌میل فرستاده شده برای‌تان را ببنید و ویرایش کنید. اما نمی‌توانید با این اپلیکیشن یک صفحه‌گسترده پیچیده را از اول ایجاد کنید.

شرکت مایکروسافت با این اقدام قصد دارد تا اشتراک آفیس 365 را جذاب‌تر کند، و در عین حال امتیاز قابلیت کار کردن با برنامه‌های محبوب آفیس مانند ورد، اکسل و پاورپوینت را برای تبلت‌های با سیستم عامل ویندوز حفظ کند.

مایکروسافت می‌خواهد مشتریان را به مشترک شدن نرم‌افزاری ترغیب کند که پیش از این به یک باره فروخته می‌شد.

مایکروسافت به مزایای امکان استفاده از این بسته بر روی کامپیوترهای متعدد و روزآمدشدن رایگان به طور مرتب اشاره می‌کند. اما اشتراک ممکن است بیش از خریدن بسته نرم‌افزار برای یک یا دو کامپیوتر خرج بردارد.

مایکروسافت می‌گوید آفیس موبایل برای تلفن‌های آندروئیدیبه طور خاص برای تلفن‌های با صفحه کوچکتر طراحی شده است، هر چند که بسیاری از افراد ترجیح خواهند دارد اسنادشان روی صفحه بزرگتر تبلت‌ها ویرایش کنند. مایکروسافت نسخه‌ای از آفیس برای استفاده در آی‌پد و تبلت‌های آندروئیدی هم دارد که اپلیکیشن Office Web نام دارد، اما روی مرورگر وب کار می‌کند و نیاز به اتصال آنلاین مداوم دارد.

نرم‌افزار جدید آندروئیدی به صورت اپلیکیشنی است که روی تلفن نصب می‌شود و می‌تواند به صورت آفلاین کار کند.

مشتریان با مشترک شدن فمعمولا می‌تواند آفیس را تا روی 10 وسیله استفااده کنند. پنج تا از این وسیله‌ها می‌توانند کامپیوترهای ویندوز و مک یا تبلت‌های ویندوزی باشند. پنج وسیله دیگر می‌توانند آیفون یا تلفن‌های آندروئیدی باشند. تلفن‌های ویندوزی با آفیس نصب‌شده عرضه می‌شوند و جزء این حد 10 تایی به حساب نمی‌آیند.

کد خبر 225452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز