همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور رهبران ادیان رسمی در ایران و برخی هنرمندان شاخص و قهرمانان ورزشی در مراسم تحلیف روحانی خبر داد.

فارس نوشت: حسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور در مجلس با اشاره به مراسم تحلیف رئیس ‌جمهور منتخب، اظهار داشت: مراسم تحلیف ساعت 16 در صحن مجلس آغاز می‌شود و ساعت 18 به پایان می‌رسد اما هیئت رئیسه به نمایندگان اعلام کرده از ساعت 15:30 در خانه ملت حضور یابند.

وی با بیان اینکه برای این مراسم حدود 40 میهمان خارجی دعوت شده‌اند، افزود: برای حضور در این مراسم از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران، نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها و فرماندهان نیروهای مسلح و ناجا و استانداران دعوت به عمل آمده است.

سبحانی‌نیا همچنین از حضور رهبران ادیان رسمی در ایران و تعدادی از هنرمندان شاخص کشور به نمایندگی از جامعه هنری و نیز تعدادی از قهرمانان و مدال‌آوران میادین ورزشی مانند حسین رضازاده در این مراسم خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در ابتدای مراسم تحلیف، علی لاریجانی رئیس مجلس سخنرانی می‌کند و سپس آیت‌الله صادق آملی ‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: پس از سخنرانی رؤسای قوای مقننه و قضائیه، حجت‌الاسلام حسن روحانی متن سوگندنامه را قرائت و آن را امضا می‌کند و بعد از آن به سخنرانی می‌پردازد.

وی یادآور شد: مجلس صبح روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده هم نشست علنی خواهد داشت و این جلسات تا پایان رأی اعتماد به کابینه و استقرار دولت جدید ادامه می‌یابد و بعد از آن نمایندگان به دور دوم تعطیلات تابستانی می‌روند.

کد خبر 225339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز