همشهری آنلاین: یک عضو حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: من از آقایان موسوی و کروبی استدعا دارم، یکپارچگی نظام را با عذرخواهی خود تقویت کنند.

حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در مراسم افطاری حزب موتلفه اسلامی که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، خطاب به میرحسین موسوی و کروبی گفت: من از این برادران استدعا دارم یکپارچگی نظام را با عذرخواهی خود تقویت کنند.

وی افزود: من تکرار می‌کنم که برادرانم مهندس موسوی و حجت‌الاسلام کروبی و همه کسانی که از این افراد تبعیت می‌کنند، از امت و نظام عذرخواهی کنند؛ چرا که عذرخواهی نکردن این افراد سبب می‌شود که به بیداری اسلامی امروز جهان که از ایران الگو گرفته است خدشه وارد شود. من به این افراد می‌گویم که یکپارچگی امت نه تنها نظام را تقویت می‌کند، بلکه اسلام را نیز تقویت می‌بخشد.

عسگراولادی با اشاره به شهدایی که از زمان نهضت تنباکو تا جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند، خاطر نشان کرد: امروز نرخ شهادت برای اسلام به بیش از صد نفر در روز رسیده است و این ما را امیدوار می‌کند که مولایمان حضرت ولیعصر(عج) می‌آید.

وی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) گفت: همانطور که پیامبر فرموده‌اند امام زمان زمانی ظاهر می‌شوند و قیام می‌کنند که دنیا پر از ظلم باشد. ایشان ظهور می‌کند و دنیا را پر از عدل و قسط می‌کنند. من امروز با این خبرهایی که در مورد شهادت در دنیای اسلام می‌شنوم خیلی امیدوارم که ظهور مولایم را ببینم و خادم 313 نفر یاران ایشان باشم.

به گزارش ایسنا، عسگراولادی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان این‌که من در جریان حضور و دعوت خاتمی برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب در مجلس نیستم، اظهار کرد: من از سیاست پیاده‌ام و در جریان این دعوت قرار ندارم؛ چراکه هیات رییسه مجلس باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

دبیرکل جبهه پیروان ولایت با اشاره به تلاش‌هایی که برای احیای حزب مشارکت انجام می‌گیرد،‌ تصریح کرد: این مساله باید همانطور که دادستان و سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرده است از راه قانونی برطرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسامی‌ای که به عنوان وزاری دولت یازدهم مطرح شده‌اند می‌توانند اعتدال را اجرا کنند؟ گفت: ‌این اسامی نوعا خوب هستند. آقای روحانی قصد دارد دولتش را از سه مجموعه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و منفردین صاحب صلاحیت تشکیل دهد.

عسگراولادی با بیان این‌که معنای فراجناحی بودن این است که دولت حزبی تشکیل نشود، خاطر نشان کرد:به طور مثال چنانچه رییس جمهور عضو حزب اعتدال است اگر همه افراد کابینه‌اش را از این حزب انتخاب کند، می‌توان گفت که معنای فراجناحی بودن نقض شده است. حال آقای روحانی می‌گوید که هرکس که صلاحیت دارد به عرصه بیاید حال این فرد می‌خواهد از کابینه آقای خاتمی باشد، از کابینه آقای هاشمی باشد و یا از کابینه آقای احمدی‌نژاد.

کد خبر 225605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز