سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: احتمال طغیان مجدد مگس میاز در میان گوزن‌های زرد سایت کرخه بر اساس اعلام گروه دامپزشکی استان خوزستان در آبان ماه سال 92 وجود دارد

طغیان مگس میاز در میان گوزن زرد

به گزارش ایرنا، احمد رضا لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مگس میاز با تخم‌گذاری بر روی بافت‌های نرم بدن گوزن زرد، میلیون‌ها لارو را وارد بدن حیوان می‌کند که در صورت از بین نرفتن لاشه‌ها پس از دو هفته این لارو ها از بدن حیوان خارج شده و به درون خاک می‌روند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آبان ماه سال جاری شرایط خوبی برای خروج این لاروها از خاک است، احتمال داده می‌شود لاروهایی که به درون خاک رفته‌اند در این ماه مجدداً از خاک بیرون آمده و موجب تشدید مجدد این بیماری در منطقه شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اظهار داشت: باید با استفاده از متخصصان موجود در استان و کشور، برنامه ریزی‌های لازم برای جلو گیری از بازگشت دوباره مگس میاز درمنطقه انجام شود.

لاهیجان زاده گفت: با حضور اکیپ‌های زنده گیری در منطقه تا کنون یازده راس گون زرد زنده گیری شده که سه راس از این گوزن‌ها به دلیل وخامت حال تلف شده و وضعیت باقی گوزن‌ها مطلوب است.

وی افزود: در مجموع حدود ۷۰ راس گوزن زرد در منطقه سایت کرخه وجود داشت که ۲۰ تا ۲۵ راس از این گوزن‌ها در منطقه مشاهده شده‌اند.

وی با اشاره به ارسال درخواست اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی دراین زمینه از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به رییس جمهوری گفت: در صورت موافقت با این اعتبار و همچنین کمک مجلس، می‌توان برخی از برنامه‌های حفظ و نگهداری از گوزن زرد را در سایت کرخه و میان رود اجرایی کرد.

کد خبر 225262
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز