همشهری آنلاین: بیشتر انسان‌ها گاه و بیگاه توسط یک حشره نیش خورده و برای چند دقیقه پیش از فراموش کردن آن غر زده‌اند ؛ اکنون محققان موسسه زیستی ساوث‌وسترن یک مقیاس درد برای ارزیابی نیش حشرات ساخته‌اند

مورچه آتشین، دردناک‌ترین نیش را در میان حشرات دارد

به گزارش ایسنا، مقیاس طراحی شده توسط جاستین اشمیت از صفر تا چهار است که یک نشانگر واکنش کم و چهار بالاترین درد قابل تصور است.

به گفته اشمیت، جایگاه اول در مقیاس درد نیش نشانگر یک درد سریع اما زودگذر است اما در جایگاه چهار از لحاظ شدت مانند برق گرفتگی با شدت 20 هزار ولت است.

بر اساس این مقیاس، درد نیش مورچه آتشین در جایگاه یک با زمان درد دو تا چهار دقیقه، زنبور عسل در جایگاه دو با زمان درد تا 10 دقیقه، زنبور گاوی‌ها در جایگاه دو با زمان درد تا پنج دقیقه، زنبور آلمانی در جایگاه دو با زمان درد چهار تا 10 دقیقه قرار دارند.

همچنین مورچه مخملی در جایگاه سه با زمان درد تا 30 دقیقه، مورچه دروگر در جایگاه سه با زمان درد یک تا هشت ساعت، زنبور کاغذی در جایگاه سه با زمان درد پنج تا 15 دقیقه، زنبور جنگجو در جایگاه چهار با زمان درد تا دو ساعت، زنبور عنکبوتی در جایگاه چهار با زمان درد تا سه دقیقه و مورچه گلوله در جایگاه چهار با زمان درد 12 تا 24 ساعت قرار دارند.

اشمیت مدعی است که در زمان سفرهایش در جهان توسط حدود 150 حشره مختلف گزیده شده اما جای نگرانی وجود نداشته و هیچکدام از نیش‌ها تاثیر بلندمدت نداشته‌اند.

کد خبر 224352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز