گروه حوادث: به‌دنبال سقوط یک هواپیمای 2نفره در چالوس و مرگ خلبان و کمک خلبان آن، علت این حادثه نقص فنی در سیستم سوخت رسانی هواپیما اعلام شد.

هواپیما

بعد از ظهر یکشنبه، یک فروند هواپیمای 2نفره متعلق به کلوپ آموزشی نمک‌آبرود در زمین‌های کشاورزی این منطقه سقوط کرد و به‌دنبال آن هر دو سرنشین هواپیما جان باختند.پس از این حادثه، روابط عمومی بنیاد مستضعفان و شهرک توریستی نمک‌آبرود اعلام کرد: کلوپ هواپیمای آموزشی تک‌موتور با مدیریت ساسان سوداگر (خلبان هواپیمای سقوط کرده)، به‌عنوان پیمانکار مجموعه، ‌بیش از 12سال سابقه فعالیت در شهرک توریستی را دارد و دارای هلی‌کوپتر و هواپیماهای 2نفره مدل پایونیر 330مدل آکروجت است.

خلبان این پرواز (ساسان سوداگر) به‌عنوان یکی از مجرب‌ترین مربیان آموزش پرواز، دوره‌های آموزشی خود را در کشور ایتالیا طی کرده بود و تبحر و تجارب وی به تأیید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده و مجوز آموزش پرواز و پرواز‌های تفریحی برای هواپیما و هلی‌کوپتر برای کلوپ مذکور نیز صادر شده بود.

‌بررسی‌های فنی اولیه حاکی است که خلبان این پرواز طبق روال همیشه با رعایت استاندارد‌های ایمنی مقدمه پرواز، به همراه کمک خلبان اقدام به پرواز آموزشی می‌کند اما به‌دلیل بروز نقص فنی در سیستم سوخت‌رسانی، هواپیما دچار حادثه می‌شود. ‌در لحظات آخر، خلبان پرواز با اقدامی شجاعانه و با هدایت هواپیما به مناطق غیرمسکونی مانع بروز خسارت بیشتر انسانی در مناطق مسکونی می‌شود اما به‌دلیل برخورد هواپیما با زمین، خلبان و کمک خلبان جان می‌سپارند. براساس این گزارش، پیش‌تر فارس نیز گزارش کرده بود که کارشناسان کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی بلافاصله پس از وقوع این سانحه به محل حادثه اعزام شدند تا درباره علت بروز آن تحقیقات خود را آغاز کنند.

کد خبر 225240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز