همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با تصویب بند ۴ طرح سنجش دانشجو، پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها را منوط به سابقه تحصیلی یا آزمون عمومی یا عمومی ـ اختصاصی کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 7 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، با ماده 4 این طرح موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس این ماده پذیرش دانشجو در دانشگاه ها منوط به سوابق تحصیلی آنان یا شرکت در آزمون عمومی یا عمومی ـ اختصاصی شد.

لازم به ذکر است که ماده ۴ این طرح به شرح ذیل است:

ماده ۴ ـ پذیرش دانشجو دردانشگاه ها به روش ظرفیت رشته ـ محل و یا تقاضای داوطلبان بر اساس سابقه تحصیلی یا سابقه تحصیلی و آزمون عمومی ـ عمومی اختصاصی صورت می گیرد.

تبصره ۱ـ وزارت آموزش و پرورش مسئولیت ارائه سابقه تحصیلی برای دانش آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه را بر عهده دارد.

تبصره ۲ـ سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت سنجش داوطلبان را بر عهده دارد.

تبصره ۳ـ تعیین روش پذیرش دردانشگاه براساس ظرفیت رشته ها و تقاضای داوطلبان به صورت سالانه تعیین و ازطریق سازمان سنجش آموزش کشور قبل از ثبت نام اعلام می گردد.

تبصره ۴ـ در پذیرش دانشجو تأثیر سابقه تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از ۵ سال حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.

تبصره ۵ـ در سال اول اجرای این قانون تأثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی می باشند حداقل ۲۵ درصد است.

گفتنی است ماده ۴ این طرح با ۱۳۲ رأی موافق، ۱۷ مخالف و ۶ ممتنع از ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

کد خبر 225104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز