همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:دانشگاه‌های ما با روش‌های سنتی با جزوه نویسی و جزوه دهی و حفظ مطالب به جایی نخواهد رسید، بنابراین باید به فکر راهکارهای جدیدی باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهارکرد: اولویت نخست فعالیت دانشگاهیان شامل اساتید و دانشجویان جهاد علمی است که باید در این مسیر گام بردارند.

وی کسب علم و دانش را در زمان حاضر یک اولویت برشمرد و گفت: در نظام سلامت باید چالش‌ها را بشناسیم و راهکارها را بدانیم و راه حل بدهیم تا بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این المپیاد در دنیا بی نظیر است و المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کار بومی و ویژه ماست، بنابراین در تحقق جهاد علمی باید به گذشته و سوابق خود نگاه کنیم و ببینیم نقطه آغاز و پایان و جایگاه فعلی ما کجاست و نباید خود را با کشورهای پیشرفته که از ۲۰۰ سال پیش پیشرفت علمی را آغاز کرده‌اند، مقایسه کرد.

وی با اشاره به رسالت جوانان در تحقق جهاد علمی، خاطرنشان کرد: باید به تلاش مضاعف و کوشش بپردازیم و اساتید و دانشجویان باید بیش از گذشته مطالعه و تلاش کنند تا به قله‌های مورد نظر برسند.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه باید کار گروهی را بیاموزیم و آن را انجام دهیم که یکی از محاسن المپیاد، کار گروهی و ارزش آن است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما با روش‌های سنتی با جزوه نویسی و جزوه دهی و حفظ مطالب و ارایه مطالب حفظی به جایی نخواهد رسید، بنابراین باید به فکر راهکارهای جدید و مسئله محور باشیم.

وی افزود: اهمیت به علوم پایه از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ادغام علوم پایه و بالینی به رشد علم منجر می‌شود و تحقیقات علوم پایه جزئی از علوم بالینی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر کیفیت کار نیز تاکید کرد و گفت: تلاش دو دهه همکاران ما نشان داده که کیفیت در درون ماست و متاسفانه در مواردی به این کیفیت سطح نگری می‌شود، در حالیکه در واقع کیفیت یک کار جامع است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل کیفیت استاد و دانشجو است، تصریح کرد: شاید تجهیزات به این اندازه مهم نباشد، باید به خود برگردیم و به بخش‌ها توجه کنیم و فکر نکنیم که کیفیت باید از تهران و یک دانشگاه خاص باشد، بلکه هر نقطه از کشور می‌تواند کیفیت ایجاد کند.

عین‌اللهی در پایان با اشاره به برگزاری چنین المپیادهایی، گفت: توجه به نخبگان و استعدادهای درخشان بدون توجه به مدرک‌گرایی و توجه ویژه به محتوا از جمله اهداف این المپیادهاست.

کد خبر 230917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز