همشهری آنلاین: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه دوستان آقای هاشمی و روحانی در مجلس جلساتی را برگزار می‌کنند، گفت: این افراد قدرتی در درون مجلس هستند که بیشتر در دل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نقش‌آفرین هستند.

محمدرضا تابش در خصوص احتمال تشکیل فراکسیونی در مجلس برای حمایت از رییس جمهور منتخب گفت: حرف‌ها و نداهایی در روزهای اول پیروزی آقای روحانی درخصوص تشکیل فراکسیونی در حمایت از ایشان شکل گرفت که منتفی شد.

وی که با ایسنا گفتگو کرده است، افزود: در مجلس فراکسیون اکثریت یعنی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و فراکسیون دیگری به نام اصولگرایان فعالیت می‌کند،  عده‌ای از دوستان آقای هاشمی و روحانی هم در درون خود جلساتی دارند که الزاما به معنای تشکیل فراکسیون مستقل نیست.

تابش ادامه داد: بسیاری از نمایندگان پیش از این کتبا حمایت خود را از آقای هاشمی اعلام کردند و سپس در ستادهای آقای روحانی حضور داشته و از ایشان حمایت کردند. این‌ها بیشتر طرفدار دولت جدید هستند و نقش خود را در فراکسیون اعمال می‌کنند.

وی با رد این احتمال که فراکسیونی برای حمایت از روحانی در مقطع کنونی تشکیل شود، گفت: در شرایط فعلی باتوجه به جو موجود در کشور و شعارهای اعتدالی و توام با عقلانیت دکتر روحانی اکثریت مجلس ایشان را همراهی می‌کنند تا کابینه زودتر شکل گیرد و کشور را از این وضعیت بیرون آورد؛ اعتدال و عقلانیتی که ان‌شاءالله در انتخاب کابینه ظهور وبروز پیدا کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین درخصوص آخرین وضعیت کابینه دولت یازدهم گفت: کارگروه‌ها و نخبگان لیست پیشنهادی خود را به آقای روحانی دادند و طبیعتا ایشان با مشورت با افراد مورد اعتماد و مقامات نظام روی گزینه‌هایی به جمع بندی رسیده و گزینه نهایی را معرفی می‌کنند.

تابش در مورد احتمال معرفی کابینه در روز مراسم تحلیف نیز گفت: تصورم این است کابینه تا روز مراسم تحلیف آماده نشود اما آقای روحانی نمی‌خواهد از کل زمانی قانونی دو هفته‌ای بعد از مراسم تحلیف برای معرفی کابینه استفاده کند چون تاکید مقام معظم رهبری بر شروع هرچه سریعتر کار دولت است و آقای روحانی نیز به جد به دنبال تحقق این خواسته رهبری است. بنابراین پیش‌بینی این است که در روز تحلیف یا در فاصله نزدیک بعد از روز تحلیف کابینه معرفی شود.

وی در مورد رایزنی‌های انجام شده با نمایندگان برای چینش کابینه یازدهم گفت: رایزنی‌ها شروع شده و گروه‌های مختلف، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها با آقای روحانی و مشاورانش ملاقات‌هایی داشته‌اند، نظرات منتقل شده است و طبیعتا براساس ملاک‌ها و معیارها کابینه گزینش می‌شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان تاکید کرد: نمایندگان به خصوص آنها که طرفدار آقای روحانی هستند، شایسته‌تر است سنگر را در مجلس حفظ کنند تا اینکه در دولت حضور پیدا کنند.

کد خبر 225066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز