همشهری آنلاین: سرپرست سازمان لیگ گفت که از صحبت‌های روز گذشته کی‌روش جا خورده است.

تسنیم نوشت: مهدی تاج پس از جلسه امروز با کارلوس کی‌روش گفت: وقتی دیروز مصاحبه کی‌روش را خواندم جا خوردم چون با کی‌روش رابطه خیلی خوبی داریم. شاید هیچکس به اندازه من فصل گذشته تلاش نکرد که لیگ به موقع به اتمام برسد. خیلی‌ها ناامید بودند که لیگ زود تمام شود اما اینطور نشد.

وی ادامه داد: طوری برنامه‌ریزی کردیم که سپاهان چهارشنبه در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد، دوشنبه در لیگ خودمان و بازهم چهارشنبه در لیگ قهرمانان آسیا. تمام تلاشمان را فصل پیش انجام دادیم که تیم ملی به جام‌جهانی صعود کند. کی‌روش هم از همین مجموعه تیمی را جمع و در یک حرکت بی‌نظیر به عنوان تیم اول به جام‌جهانی صعود کرد.

سرپرست سازمان لیگ ضمن اشاره به این مسئله که رسانه‌ها می‌شناسد و با آنها بزرگ شده است، اظهار داشت: می‌دانم برخی مواقع چیزی گفته می‌شود و در رسانه‌ها طور دیگری منعکس می‌شود. ما سال گذشته برنامه خودمان را به کی‌روش اعلام کردیم و او پذیرفت مسابقات جام حذفی را برگزار کنیم و لیگ را هم به پایان برسانیم. این قاطعیت در نهایت به نفع همه تمام شد. حالا هم می‌خواهیم با اقتدار لیگ را شروع کنیم و به اتمام برسانیم.

تاج ادامه داد: من به کی‌روش و کفاشیان گفتم که چاره‌ای جز اجرای برنامه لیگ نداریم و خوشحالم که کی‌روش صحبت‌های من را پذیرفت چون واقعا چاره‌ای نیست. این ایرادی است که امیدوارم برطرف شود اما باید عنوان کنم که ما برای فصل جدید تا هفته پاتزدهم برنامه لیگ را به سرمربی تیم ملی اعلام می‌کنیم. خوشحال می‌شویم که بتوانیم لیگ پویایی را برگزار کنیم و کی‌روش هم از این مسئله خوشحال بود که از یک لیگ خوب تیم ملی خوب حاصل می‌شود البته به غیر از لژیونرها.

وی در مورد برنامه‌ کی‌روش برای فوتبال ایران تاکید کرد: من این برنامه را دیدم و معتقدم برنامه بسیار خوبی است. من با توپ پر امروز به اینجا آمده بودم اما وقتی برنامه کی‌روش را دیدم متوجه شدم که می‌شود این برنامه را اجرایی کرد. فقط مشکلی که وجود دارد این است که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با مسابقات تیم ملی همزمان می‌شود. ما این مشکل را سال گذشته هم داشتیم و باید شرایط را طوری پیش ببریم که به هیچکس ضرری وارد نشود.

سرپرست سازمان لیگ ادامه داد: موضوع این است که باید این شرایط را تغییر دهیم چون هر ساله این وضع وجود دارد. ما پیشنهاداتی ارائه کردیم که بعدا آن را اعلام می‌کنیم. امیدوارم تصمیم خوبی گرفته شود چون باشگاه‌ها هم هزینه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شهریور به خاطر لغو بازی پرتغال فرصتی به وجود آمده که بتوانیم بازی‌های لیگ را برگزار کنیم. خودم هم از لغو این موضوع ناراحتم و از رسانه‌ها می‌خواهم به جای اینکه به مسائلی همچون لیگ، دیگ است یا خیر و مسائلی همچون آن به یک موضوع بپردازند و آن هم درآمد فدراسیون است که باید از طریق حاکمیت داده شود.

تاج تصریح کرد: سال گذشته سازمان لیگ و باشگاه‌ها بهترین حمایت را از تیم ملی کردند اما همه جای دنیا حاکمیت‌ها تیم ملی را اداره می‌کنند. عده‌ای ضعف را در فدراسیون می‌بینند اما این در حالی است که فدراسیون فوتبال 10 میلیون دلار برای رفتن به جام‌جهانی می‌گیرد ولی این پول حالا پرداخت نمی‌شود. در حالی که اردوهای ما از حالا باید آغاز شود. فدراسیون می‌تواند از طریق اسپانسر درآمدزایی کند و این کار را هم انجام می‌دهیم.

سرپرست سازمان لیگ گفت: از دوستان می‌خواهم به این موضوع بپردازند و مدیران کشور برای این وضعیت فکری کنند. چند تیم داریم که بعضی از آنها در جام جهانی حضور دارند و مهمترین آنها تیم ملی بزرگسالان است. خوشحالی این صعود با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و نمی‌دانم چه نرخی می‌تواند برای آن مشخص کرد ولی این خوشحالی نرخی دارد که اگر آن را فدراسیون بدهند می‌تواند اردوهایش را برگزار کنند. ممکن است اگر بازهم پول نیاید اردوهای بعدی‌مان هم لغو شود. رسانه‌ها باید به این سمت بروند و به این مسائل بپردازند تا بتوانیم اردوهایمان را برگزار کنیم.

سرپرست سازمان لیگ عنوان کرد: زمانی که خیلی‌ها از صعود تیم ملی به جام جهانی ناامید بودند و انتقاد می‌کردند خود کی‌روش شاهد است که در جلسه سازمان لیگ گفتم تیم ملی به جام جهانی می‌رود، حالا هم معتقدم ما در این دوره بهترین حضورمان را در جام جهانی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر پرداخت هزینه‌های تیم ملی از سوی دولت گفت: سازمان لیگ باید خودش پول در بیاورد و ما این کار را انجام می‌دهیم و جشن برترین‌ها و بدترین‌ها را برگزار و هزینه‌اش را از همان مراسم جبران می‌کنیم و مازادش هم به نفع سازمان لیگ درآمدزایی می‌شود. در بحث حق پخش تلویزیونی هم با اینکه قرارداد 3 ساله‌ای داریم دنبال راه‌حلی هستیم که می‌توانیم افزایش نسبی داشته باشیم و آن را از میانگین سالانه 16 میلیارد به 21 میلیارد و 800 میلیون تبدیل کردیم ولی با این حال تیم ملی باید به سمتی برود که از منابع دولتی بهره‌مند شود.

تاج تاکید کرد: در تعامل و رفاقت باید کارها را پیش ببریم و در این شرایط سازمان لیگ، من، کی‌روش و شما رسانه‌ها باید به این فضا کمک کنیم. نباید فضا را سفید یا سیاه ببینیم. باید به سمتی برویم که با تعامل کارمان را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون فوتبال پیگیر موضوع جابجایی تاریخ بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان خواهد بود یا خیر گفت: این هم پیشنهاد درستی است و باید دنبالش برویم و به تمام مجموعه کمک می‌کند.

تاج با اشاره به اینکه کی‌روش از او ناراحت نبوده است گفت: بحث‌هایی پیش آمده بود که جای ناراحتی داشت که ما سعی می‌کنیم تیم ملی را ببینیم. من به این تیم معتقدم و همه باید دست به دست هم دهیم تا موفق شویم.

سرپرست سازمان لیگ در پاسخ به اینکه آیا با AFC رایزنی خواهید کرد تا لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده میلادی زودتر برگزار شود اظهار داشت: پیشنهادی برای تغییر تقویم لیگ قهرمانان داده‌ایم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

تاج درباره اینکه چرا برنامه لیگ را به راننده‌تان داده بودید تا بنویسد، خندید و تاکید کرد: کی‌روش حق داشت عصبانی باشد چرا که اردوی پرتغال لغو شده بود و یکسری مسائل دیگر هم وجود داشت. ما برای به تعویق انداختن لیگ برنامه‌ای نداشتیم. در نامه‌ای که به دستمان رسیده بود تاخیر 15 روزه در شروع لیگ مدنظر ما بود ولی من این تاخیر را به 11 روز کاهش دادم.

وی گفت:‌ کی‌روش از ما ناراحت نبود تنها بحث‌هایی مطرح شده بود که جای ناراحتی داشت. از تاخیر لیگ هم باشگاه‌ها و هم تیم ملی ضرر می‌کنند. لیگ قهرمانان هم کار را دشوار می‌کند. طرحی داریم که می‌تواند هم نظرات کی‌روش و هم نظرات تیم‌های باشگاهی را تامین کند ولی فعلا حرفی در این باره نمی‌زنیم.

خبرنگاری از تاج پرسید آیا می‌توانید باشگاه‌ها را مجبور کنید که در آسیا و حذفی بدون ملی پوشان بازی کنند، عنوان کرد:‌ آنجا که آیین نامه سازمان لیگ اجازه دهد با قدرت عمل خواهیم کرد و هر جا که اختیاری نداده باشد به آن ورود نمی‌کنیم. الان بحث این است که چنین حالتی جزو راه‌های ما نیست. راه‌های دیگری داریم و در شرایط کنونی روی آنها تمرکز می‌کنیم.

تاج در پاسخ به این سوال که خواسته کی‌روش این بوده که جام حذفی را به بعد از لیگ موکول کنید و بازیکنان را بازی دهید، گفت: چنین درخواستی نبوده است. پیشنهاد امروز کی‌روش کاملا اجرایی و عملیاتی است وباشگاه‌ها و سازمان لیگ می‌توانند اجرایی کنند اما زمان این موضوع، الان نیست. دلیلی ندارد ما الان این پیشنهاد را بگوییم چون ممکن است راه‌های دیگری بوجود آید.

سرپرست سازمان لیگ یادآور شد: فعلا برنامه‌ها را پیش می‌بریم و در زمان خودش آن را اعلام و عملیاتی خواهیم کرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که تقویم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تا حدی دست ما را بسته و کارمان را خیلی سخت کرده است.

کد خبر 224993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز