علی اصغر محمدی: بساط مدارس کپری از استان سیستان و بلوچستان با 15 میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال بر چیده می‌شود.

وجود مدارس کپری یکی از بارزترین نمونه‌های محرومیت است که با وجود حمایت‌های دولت و مجلس از پروژه‌های مدرسه‌سازی، هنوز رفع نشده است.

بنابر اصول مصرح قانون اساسی برخورداری از امکانات آموزشی برای همگان باید یکسان و برابر باشد و این وظیفه دولت است که شرایط تحصیل مطلوب دانش‌آموزان را فراهم کند.

چندی پیش همشهری با انتشار گزارشی از ادامه فعالیت آموزشی مدارس کپری در چند استان کشور خبر داده بود که بیشترین آمار مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان با تایید وجود 620 مدرسه کپری با 720 کلاس در این استان به همشهری گفت: این مدارس با اختصاص اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان از سوی  سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مدارس استاندارد با تجهیزات آموزشی تبدیل می‌شود.

محمد رضا نو‌مسلمان افزود: در استان سیستان و بلوچستان 620 مدرسه کپری، 105 مدرسه چادری و 657 مدرسه خشتی و گلی فعالیت آموزشی دارند که عملیات اجرایی ساخت مدارس به جای مدارس کپری و چادری آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان حدود 560 هزار نفر دانش‌‏آموز دارد، گفت: نوسازی مدارس خشتی و گلی در اولویت بعدی قرار دارد.

در سفر ریاست جمهوری به استان سیستان و بلوچستان نیز اعتبار ویژه‌ای برای برچیدن این مدارس در نظر گرفته شده بود.

آغاز تخریب و نوسازی مدارس کپری در این استان،‌ خبری مسرت بخش است و امید می‌رود کار تخریب و بازسازی مدارس کپری در استان‌های لرستان و کرمان نیز به زودی آغاز شود.

کد خبر 22495

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز