دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

حسین علیپور: روز جمعه 28 اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، جشنواره و مسابقه ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل بافت قدیم بندر بوشهر با موضوع آزاد و شعار خلیج همیشه فارس برگزار شد.

جشنــــواره با استقبال گسترده هنرمندان و هنردوستان روبه‌رو شده و دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در آن شرکت کردند. در این مسابقه تعداد 137 نفر در گروه‌های سنی مختلف در قالب 48 گروه مجسمه ساز بـــــه رقابت پرداخته و مجسمه‌های بسیار زیبایی از بناها ، مناظر طبیعی، حیوانات، ماهی‌ها و موجودات دریایــــی و ... خلق شد و همچنین توسط بعضی از هنرمندان جملاتی در گرامیداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگــی و خلیج همیشه فارس بر ساحل نقش بست.

در این جشنواره منصور حاجی پور مشاور ریاست سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اسماعیل جاشویی مدیر موزه مردم‌شناسی استان و جمعی از کارشناسان سازمان حضور داشتند و طی برگزاری جشنواره اقلام تبلیغاتی اطلاع رسانی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و موزه‌های استان در قالب بروشور، کتاب، کتابچه و نقشه راهنمای گردشگری میان بازدیدکنندگان توزیع شد.

مشاور ریاست سازمان بوشهر در خصوص برگزاری چنین جشنواره‌ای اظهار داشت ساخت مجسمه‌های شنی یک هنر بسیار زیبا و سالم و در عین حال کم هزینه است که با توجه به وجود سواحل شنی بسیار گسترده در استان بوشهر با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می‌توان بخشی از اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و کودکان و نوجوانان را پر کرد.

حاجی پور لزوم شناسایی هنرمندان برجسته در فن مجسمه سازی شنی را خاطر نشان کرد و افزود: با هماهنگی‌هایی که صورت خواهد گرفت با دعوت از هنرمندان مجسمه‌ساز کلاسهای آموزش ساخت مجسمه‌های شنی جهت علاقمندان این رشته هنری برگزار می‌شود.

در پایان جشنواره و مسابقه، هیأت داوران از میان 48 مجسمه ساخته شده پنج مجسمه را به عنوان مجسمه‌های برتر انتخاب کرد که گروه‌های محمد جادری، سجاد دورقی، حجت دهقانی، محمدرضا ملاح زاده و سودابه محمودی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و هدایایی به رسم یادبود به این هنرمندان اعطا شد.

مسابقه و جشنواره ساخت مجسمه‌های شنی همه ساله در28 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در مقابل موزه مردم‌شناسی استان بوشهر در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس برگزار شده و صدها نفر جهت بازدید یا شرکت در مسابقه کنار ساحل بافت قدیم بوشهر گرد هم می‌آیند.

کد خبر 22453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز