چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، فراخوانی برای برگزاری نشست پژوهشی «هنر نرم افزاری» منتشر کرد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرهنگستان هنر، هنر نرم افزاری چون هنر رایانه‌ای، هنر الگوریتمی و هنر مولد تجربه‌های هنر در دهه‌های اخیر است که با گسترش رایانه‌ها و برنامه‌های کاربردی در حال توسعه هستند.

این نشست جستجوی پدیدارشناسانه درباره گستره نفوذ، اثر و تغییرات این نرم‌افزارها بر فرایند آفرینش (تولید)، توزیع، (دسترسی) و دریافت (مصرف) هنر است.

تجربه‌های تازه در هنر نرم افزاری، هنر الگوریتمی، هنر مولد وهنر رایانه‌ای، ظهور گونه‌های تازه‌ای از سبک‌ها و شیوه‌های هنری به واسطه نرم افزارهای هنری، تغییر فرایند آفرینش، تولید و ساخت اثر هنری توسط هنرمند به واسطه نرم افزارهای هنری، تغییر دسترسی، ادراک و فهم اثر هنری توسط مخاطب به واسطه نرم افزارهای هنری، برنامه‌های کاربردی (applications) تعاملی مخاطب- اثر- هنرمند و تجربه‌های هنری جدید، تاثیر نرم‌افزارهای هنری بر جریان‌های اخیر در هنر ایران از محورهای این همایش به شمار می‌روند.

مهلت ارسال مقالات تا 20 مهر و تاریخ برگزاری آن، آبان ماه 1392 است.

دبیر علمی این نشست نیز دکتر محمدرضا مریدی است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی ولی عصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر، «معاونت پژوهشی، اداره گروه‌های پژوهشی» مراجعه کنند و یا چکیده مقاله خود را ارسال نمایند.

همچنین می‌توانند به نشانی الکترونیکی Farhangestan.honar@gmail.com و moridi@art.ac.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 224449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز