چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخص بورس با افزایش 154 واحدی در دقایق ابتدایی معاملات، بر قله 56 هزار واحدی ایستاد که این رقم رکورد جدیدی در تاریخ معاملات بورس تهران به شمار می‌رود.

فارس نوشت: شاخص بورس دیروز با افزایش 613 واحدی، 58 گام تا قله 56 هزار واحد فاصله داشت؛ امروز در دقایق اول معاملات این قله با افزایش 145 واحدی فتح شد.

بر اساس این گزارش، امروز ارزش بازار نیز از 268 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است و تا به این لحظه ارزش بازار 268 هزار و 422 میلیارد تومان شده است.

امروز شرکت‌هایی همچون هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، سرمایه‌گذاری آتی دماوند، سرمایه‌گذاری غدیر، صنعتی بهشهر و مخابرات ایران با صف تقاضا مواجه شده است.

معامله‌گران بازار از ورود حجم بالایی از نقدینگی به بازار سهام خبر می‌دهند و می‌گویند: این حجم بسیار محسوس است و به همین دلیل شرکت‌ها رشد بسیاری داشته‌اند.

به گزارش فارس، عدم امیدواری از بازارهای غیرمولد همچون ارز و سکه و همچنین طی روزهای اخیر از بازار مسکن موجب شد تا حجم بالایی نقدینگی وارد این بازار شود؛ به عبارتی سرمایه‌گذاران در حال سنجیدن شرایط برای به دست آوردن سود بیش‌تر هستند.

بنابراین گزارش، بسیاری از مجامع و گزارش عملکرد سه ماهه شرکت‌های آینده‌دار با اخبار مثبت همراه شدند به طوریکه همین امر موجب خوش‌بینی فعالان و بازیگران بازار سهام شده ‌است.

کد خبر 224437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز