سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه بورس: میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در 4‌ماه گذشته به 45درصد رسید.

bourse

به گزارش همشهری، با وجود آنکه بازارهای ارز، طلا و مسکن در رکود به‌سرمی‌برند اما بورس تهران همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و این رشد در تیر‌ماه امسال هم ادامه یافت.تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد؛ به‌دلیل رشد قیمت سهام شرکت‌ها در 4‌ماه نخست سال‌جاری میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس در طول این مدت به 45درصد رسیده است.

بررسی روند شاخص بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است نشان می‌دهد شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال 88تاکنون 700درصد افزایش یافته و از 8هزار واحد به محدوده 56هزار واحد رسیده است. این به‌معنای آن است که هیچ بازاری در طول 4سال گذشته بازده بالاتری از بورس تهران نداشته و متوسط بازده سرمایه‌گذاری در بورس در 4سال گذشته به 700درصد رسیده است.

سرعت رشد شاخص از ابتدای سال حتی بیشتر شده و به‌نظر می‌رسد تا پایان سال میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس افزایش بیشتری داشته باشد. آمارها همچنین نشان می‌دهد؛ شاخص کل بورس تهران در اردیبهشت امسال 6هزارو413واحد رشد کرده است، به‌معنای اینکه سرمایه‌گذاران توانسته‌اند به‌طور میانگین در این مدت 13درصد بازده به‌دست بیاورند. سهامداران بورس تهران همچنین از ابتدای سال تاکنون 36هزارو661میلیارد تومان سهام دادوستد کرده‌اند که این بالاترین میزان معاملات در کل تاریخ بورس و بیشتر از کل 12ماهه سال گذشته است. در عین حال ارزش کل بورس تهران هم به‌دلیل رشد قیمت سهام شرکت‌ها در طول این مدت به نحو چشمگیری افزایش یافته و در حال نزدیک شدن به مرز 270هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 224380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز