سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز روز اول مرداد با 613 واحد افزایش معادل 1.1درصد افزایش یافت و به 55هزارو942 واحد رسید.

در داد و ستد‌های روز اول مرداد شرکت‌های مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس و ایران خودرو به‌دلیل رشد قیمت سهامشان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند.

افزایش تقاضا برای خرید سهام سرمایه‌گذاری رنا

به فاصله یک روز پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت ایران‌خودرو سهامداران برای خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری رنا صف خرید تشکیل دادند، به‌طوری‌که در مبادلات روز اول مرداد 418 تقاضا برای خرید 35میلیون‌و349هزار سهم این شرکت در بورس به ثبت رسید. به‌نظر می‌رسد تصمیم این شرکت برای فروش سهام شرکت ایران خودرو از دلایل افزایش تقاضا برای خرید سهام این شرکت است. در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری رنا مالک 8 درصد از سهام ایران خودروست. دیروز همچنین شرکت‌های پتروشیمی شیراز، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پردیس، مدیریت‌پروژه‌های‌نیروگاهی و سرمایه‌گذاری‌ آتیه‌ دماوند‌ با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

مبادله هزاران تن قیر در بورس کالا

در مبادلات روز اول مردادهزاران تن قیر در تالار محصولات پتروشیمی و صادراتی مبادله شد. در رینگ صادراتی بورس کالای شرکت‌های توسعه کروس انرژی و کیهان توسعه البرز هر کدام موفق به فروش هزار تن قیر به‌ترتیب به قیمت 549و 610دلار در هر تن شدند. 2شرکت ایزوگام تبریز و قیران پخش ستاره ایرانیان هر کدام به‌ترتیب 700و 250تن قیر را به قیمت‌های 600و 518دلار در هر تن فروختند. در رینگ محصولات پتروشیمی هم شرکت نفت جی 2محموله مجزای قیر را به قیمت هزارو276تومان به‌صورت نقد فروخت.

کد خبر 224382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز