همشهری آنلاین: نتایج‌ آخرین‌ نظرسنجی‌ در فرانسه‌ از رضایت‌ اکثریت‌ مردم‌ این‌ کشور از ترکیب‌ هیئت‌ دولت‌ جدید فرانسه‌ حکایت‌ دارد‌.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ فرانسه‌ از پاریس‌‌ بر اساس‌ نظرسنجی‌ مؤسسه‌‌ اوپینیون‌ وی‌‌‌ که‌ نتایج‌ آن‌ روز شنبه‌ در فرانسه‌ منتشر شد‌، شصت‌ و نه‌ درصد از مصاحبه‌شوندگان‌ از ترکیب‌ هیئت‌ دولت‌ جدید فرانسه‌ ابراز رضایت‌ کرده‌اند‌.

این‌ در حالی‌است‌ که‌ سی‌ درصد از مصاحبه‌شوندگان‌ در این‌ خصوص‌ ناخرسندی‌ خود را اعلام‌ کردند و یک‌ درصد نیز نظری‌ نداشتند.

در این‌ نظرسنجی‌‌ هفتاد و هشت‌ درصد مردم‌ فرانسه‌ با نسبت‌ دادن‌ صفت‌ ‌پویا‌‌، هفتاد و یک‌ درصد با صفت‌‌ دارای‌ صلاحیت‌‌، و شصت‌ و دو درصد با صفت‌ ‌مورد اعتماد‌، به‌ دولت‌ جدید موافق‌ بوده‌اند.

همچنین‌ هفتاد درصد فرانسوی‌ها ترکیب‌ دولت‌ جدید را برای‌ انجام‌ اصلاحات‌ مورد نیاز این‌ کشور ‌توانا‌ ارزیابی‌ کردند و شصت‌ و پنج‌ درصد نیز بر این‌ باورند که‌ دولت‌ جدید فرانسه‌
نشان‌دهنده‌ حساسیت‌های‌ مختلفی‌است‌ که‌ کشور با آن‌ روبه‌رو است‌.

بر اساس نتایج‌ نظرسنجی‌ موسسه‌ "‌او پینیون‌ وی‌‌‌" که‌ در پایگاه‌ اینترنتی‌ نشریه‌ ژورنال‌ دو دیمانش‌‌‌ منتشر شده‌است‌‌، در دولت‌ جدید فرانسه‌ به‌ نخست‌وزیری‌ فرانسوا فیون‌‌، ژان‌لویی‌ بارلو‌ وزیر اقتصاد‌ دارایی‌ و اشتغال‌ با ‌55‌ در صد نظر موافق‌، محبوب‌ترین‌ وزیر کابینه‌ به‌ شمار می‌آید،‌ برنار کوشنر‌ وزیر امورخارجه‌ با کسب‌ پنجاه‌ و یک‌ درصد‌ در مقام‌ دوم‌ و خانم‌ رشیده‌ داتی‌‌ وزیر دادگستری‌ با چهل‌ و شش‌ درصد، در مقام‌ سوم‌ قرار دارد‌.

نیکلا سارکوزی‌‌ روز ششم‌ مه‌‌ با کسب‌ پنجاه‌ و سه‌ درصد آرا در انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری‌ فرانسه‌‌ پیروز شد و روز جمعه‌ فرانسوا فیون‌ را به‌ نخست‌وزیری‌ دولت‌ جدید این‌ کشور برگزید‌.

کد خبر 22439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز