قرار گرفتن در معرض آفتاب تند و سوزان در روزهای گرم تابستان بسیاری از مردم را با خطر گرمازدگی مواجه می‌کند که در صورت ابتلا، مراقبت‌های درمانی باید به سرعت آغاز شود.

آشنایی با خوردنی‌های مفید برای پیشگیری از گرمازدگی

به گزارش ایسنا، با این حال چند راهکار طبیعی و خانگی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که مواد اولیه مورد نیاز آن تقریبا در تمام آشپزخانه‌ها یافت می‌شود.

سایت اینترنتی مای هلت گاردین در مقاله جدید خود به معرفی برخی از این خوردنی‌های سالم و طبیعی که در پیشگیری از گرمازدگی موثر هستند پرداخته که به شرح زیر است:

- پیاز جزو مواد خوراکی خنک‌کننده است که به خارج شدن گرمای بدن کمک می‌کند و می‌توان آن را در سالاد استفاده کرده و به وعده‌های غذایی روزانه در فصل تابستان اضافه نمود.

- تمر هندی نیز یک ترکیب طبیعی و موثر برای از بین بردن تب ناشی از گرمازدگی است. مقدار مشخصی از تمر هندی را با آب بجوشانید و پس از صاف کردن و افزودن مقداری شکر به این نوشیدنی، آن را چند نوبت در طول روز مصرف کنید.

- آلو نیز یک میوه مفید برای پیشگیری از گرمازدگی است. مقداری آلو را در آب سرد خیس کنید و پس از مدتی آن را صاف کنید و آب آن را خنک بنوشید.

- آب گشنیز تازه نیز برای مقابله با گرمازدگی مناسب است. مقداری شکر به آب گشنیز تازه اضافه کنید و دو بار در روز آن را بنوشید.

- انگور فرنگی هم یک میوه مفید برای رهایی از احساس سرگیجه ناشی از گرمازدگی است.

- دوغ نیز نوشیدنی سنتی و مفیدی است که می‌تواند گرمای بیش از حد را از بدن خارج کند. مقداری نمک به دوغ اضافه کنید و طی روز چند نوبت بنوشید.

- گل سرخ به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خنک‌کننده، دمای بیش از حد بدن را کاهش می‌دهد و بنابراین مصرف شربت آن توصیه می‌شود.

کد خبر 224302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز