گروه شهری: خبرها حاکی از آن است که پروژه بهسازی و بازسازی جماران در روزهای آتی با حضور مقامات شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهر

در همین ارتباط نیز مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به همکاری شهرداری منطقه یک در بهسازی و بازسازی محله جماران گفت: مدیریت شهری طی 3 دوره کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، ساماندهی و بهسازی این پروژه را در دستور کار خود قرار داده است.

سیدمحمد جواد شوشتری اصلاح تأسیسات شهری را عمده‌ترین اقدام در جریان بهسازی محور این محله دانست و گفت: کل پروژه بهسازی و ساماندهی پروژه جماران در 8هزار و 800مترمربع آغاز شده و در فاز اول که شامل آماده‌سازی‌ خیابان حسنی‌کیا از غرب تا بیمارستان قلب بوده (یک هزار و 100 متر از پروژه) به بهره‌برداری رسید. وی با بیان اینکه عملیات بهسازی محور اصلی جماران اردیبهشت‌ماه به‌اتمام رسید، ادامه داد:

در فاز دوم حدود 3 هزار مترمربع از پروژه به اتمام رسید و فعالیت‌هایی که در کوچه عرفانی و میدان امیدیان انجام شد هر کدام به مساحت1150و 700مترمربع بود. شوشتری با تأکید بر اینکه برای پیشبرد پروژه نیازمند تملک و آزادسازی تعدادی از املاک بودیم، افزود: اصلاح تأسیسات شهری در محور اصلی جماران مشکل‌ترین و عمده‌ترین کار انجام شده در این پروژه به‌شمار می‌رود.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، قبل از اجرای عملیات کف‌سازی‌ در این محور، تأسیسات شهری همچون لوله‌های آب، گاز و کابل‌های برق اصلاح شد و کابل‌های هوایی متعددی دراین محور وجود داشت همچنین کابل‌های مخابراتی در عمق کم، جاگذاری شده بودند و طی سال‌ها نیز روی آن را لایه‌های آسفالت پوشانده بود و باعث ایجاد وضعیت نابسامانی شده بود که تمامی این موارد در بهسازی پروژه انجام شد.

شوشتری به همکاری دستگاه‌های مربوطه و فرمانداری شمیرانات در اصلاح تأسیسات اشاره کرد و افزود: در جریان نوسازی تأسیسات، داکت و غلاف ایجاد شد تا نیاز 10سال آینده این محور برای ایجاد تأسیسات را نیز به راحتی برآورده کند. او با تأکید بر اینکه نوسازی تأسیسات شهری دراین محور، ازجمله اقدامات خوبی بود که پیش از عملیات کف‌سازی‌ به اجرا درآمد، در مورد فاز دوم این پروژه، گفت: فاز دوم شامل برنامه میان و بلندمدت است که ایجاد فضای فرهنگی در باغ ایرانی و خسروشاهی، ازجمله برنامه‌های آن خواهد بود.

ایجاد میدان امیدیان به شکل میدان با طرح آبنما طبق طرح تفصیلی محور و شکل‌گیری پاتوق محله از موضوعاتی بود که شوشتری به آن اشاره کرد و ادامه داد: در مرمت دیواره‌ها و کف‌سازی خیابان‌ها، هویت گذشته جماران را درنظر گرفتیم و در واقع تلاش کردیم نوع مرمت‌هایی که در جماران صورت می‌گیرد با فضای کالبدی محله همخوانی داشته باشد و به‌طور کامل در خور ‌شأن محله جماران باشد.

کد خبر 224240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز