همشهری آنلاین: مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران در روز دوشنبه 31 تیر ماه با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 114 در شرایط ناسالم است.

به گزارش مهر، یوسف رشیدی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، دوشنبه 31 تیر ماه از میزان تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن و دی اکسید گوگرد نسبت به یکشنبه در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، ایستگاه شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون آلوده‌ترین منطقه تهران است.

رشیدی اظهار داشت: آلاینده منواکسید کربن در روز دوشنبه 31 تیر ماه با 14 واحد افزایش نسبت به یکشنبه روی شاخص 50 و دی اکسید گوگرد با 2 واحد افزایش نسبت به یکشنبه روی عدد 28 ایستاده است.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: آلاینده ازن هم با 3 واحد کاهش نسبت به یکشنبه روی عدد 52، ذرات معلق کمتر از ده میکرون 16 واحد کاهش روی عدد 86 و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با 8 واحد کاهش روی عدد 114 قرار گرفته است.

وی افزود: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد است به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.

کد خبر 224206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز